ترکیب جوانان و اساتید روح جشنواره موسیقی فجر را جلا می‌دهد

۳۰م دیماه ،

موسیقی ایرانیان: حرکت‌هایی از قبیل جشنواره‌ی موسیقی فجر به سبب مشکلات ویژه در این حوزه باید بیش از یک‌بار در سال برگزار شود.

به گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، آلوین آوانسیان، سرپرست گروه موسیقی مدیانت که در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در جشنواره به روی صحنه خواهد رفت، با بیان این مطلب گفت: سازمان‌های مختلف و مرتبط با حوزه‌ی فرهنگ و هنر هرکدام می‌توانند اقدام به برگزاری جشنواره‌های موسیقی کنند تا فشار یک‌جانبه به وزارت ارشاد وارد نشود؛ چرا که همه در حمایت از فرهنگ جامعه خود مسوول می باشند.

وی افزود: جشنواره‌ی موسیقی فجر در حال حاضر تنها دریچه‌ای است که جوانان به آن دلخوش می باشند باید این تنها دلخوشی با انعکاس وسیعی همراه باشد. همچنین رسانه‌ها باید همت کنند و خبرها این بخش را بهتر رصد کنند؛ چرا که جشنواره‌ی فیلم و تئاتر در مقایسه با موسیقی هم تعدادشان بیشتر است و هم راحت‌تر خبرهاشان انعکاس پیدا می‌کند.

سرپرست گروه موسیقی مدیانت پویا شدن هر چه سریع‌تر جشنواره را نیازمند فراخوان ملی و سراسری دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند در بهبود جشنواره مؤثر باشد، حضور چهره‌های خلاق به همراه اساتید طراز اول است و در صورت این دو ترکیب روح جشنواره جلا پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است به‌بهانه‌ی حضور جوانان، اساتید را فراموش نکنیم؛ چرا که این اساتید تجربه‌های فراوان صحنه دارند و همنشینی با آنها برای هر جوانی ارزشمند است.

این هنرمند دربارهٔ رپرتوار ارکستر خود گفت: در این کنسرت قطعاتی از پلانک، براد، فردمن و… با حضور حسام صدفی‌نژاد (ابوا) علیرضا متوسلی (فاگوت) و بنده (پیانو) برنامه‌ی خود را اجرا خواهیم کرد.

گروه موسیقی مدیانت در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر حضور دارد.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.