ترکیب جوهر نمک با دیگر شویندها بسیار خطرناک است/ آسیب های پوستی خانه تکانی را به حداقل برسانید

سرپرست مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها گاز سمی خطرناکی تولید می کند که باعث سوختگی مجاری تنفسی، اختلال تنفسی و حتی مرگ می شود.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، محسن رعنایی، سرپرست مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: در روزهای پایانی سال تعداد زیادی از افراد به ویژه زنان خانه دار به مسمومیت با جوهر نمک دچار می شوند و این خطر هنگامی تشدید می شود که برای پاک کردن جرم سطوح بهداشتی و وسایل خانه ،مواد شوینده با جوهر نمک مخلوط شود.

رعنایی افزود: مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها گاز خطرناکی به نام کلرامین تولید می کند.

سرپرست مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: استنشاق اسید، آسیب جدی به ریه وارد می کند و افرادی که از ترکیب جوهر نمک با مواد شوینده نظیر وایتکس استفاده می کنند با علایمی نظیر آسم، تنگی نفس و خس خس سینه مواجه می شوند.

وی افزود: این مشکل  با درمان دارویی به طور موقت برطرف می شود اما به مرور زمان این علایم در آن ها باقی می ماند و هیچ گاه بهبودی کامل حاصل نمی شود و باید به طور مداوم از دارو استفاده کنند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.