ترکیب رئالیسم و خیال برای دهه پنجاهی‌ها

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

آزاده انصاری نمایش ˝ بی بی بی دل˝ که داستان آن ترکیبی از رئال و خیال است را از هفته آینده به روی صحنه می‌آورد.

آزاده انصاری به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: از هفته جاری قرار است نمایش ” بی بی بی دل” نوشته نادر برهانی مرند را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرم. داستان این نمایش دربارهٔ هم ‌نسلان خودم است؛ یعنی دهه ۵۰ یا ۴۰ و در آن چهار دوست دانشگاهی در گیر یک سری اتفاقات می‌شوند. فضای داستان در واقع بین رئالیسم، واقعیت و رویا، خیال است .

در اجرا به اقتضای متن، ترکیبی از فضاهای عینی و ذهنی آورده می‌شود. تلفیق این دو فضا در حد و اندازه‌ای است که نمی‌شود گفت صد در صد رئالیستی یا سورئالیستی است شاید اندکی به سمت ” رئالیسم جادویی” حرکت کند.

او در پاسخ به این سئوال که هدفش از انتخاب این متن چه بوده و آیا صرفا به خاطر اینکه همسرش نادر برهانی مرند متن را نوشته آن را کار می‌کند گفت: نمی‌خواستم اصراری داشته باشم که حتما متن همسرم را به روی صحنه ببرم. ما همیشه در کارهایمان دربارهٔ انتخاب متن صحبت می‌کنیم. این بار هم من فرصت اجرا داشتم و نادر برهانی مرند این متن را به من پیشنهاد کرد البته این اولین باری نیست که ما با هم همکاری داریم و در چند نمایش دیگر با همسرم همکار بودم. آخرین اجرای تئاتری که به صحنه بردم اجرای مجدد نمایش “ماکاندو” بود که در سال ۸۹ در تالار استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به روی صحنه رفت البته نمایش ” سایه نوشتن‌ها” هم در جشنواره عروسکی به صحنه بردم که اجرای عمومی نشد.

انصاری دربارهٔ ترکیب اعضای گروهش گفت: محمود رضا رحیمی، آناهیتا اقبال نژاد، محسن قصابیان، سهیل ساعی، فرانک جلیلی و فرشته سرابندی بازیگران این نمایش می باشند همچنین محمدرضا مهدی‌زاده طراح صحنه و محمد قدس مشاور تولید در این نمایش می باشند.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.