ترکیه آماده جنگ با سوریه می شود

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، در پی حمله خمپاره ای سوریه به مرز ترکیه، پارلمان ترکیه صبح امروز در پشت درهای بسته جلسه اضطراری تشکیل داد تا به طور رسمی در مورد اعزام نیروهای نظامی به سوریه تصمیم گیری شود.
حمله خمپاره ای سوریه به شهر مرزی آکچاکاله به کشته شدن پنج تن از شهروندان ترکیه منجر شد. این شهر در حوالی یکی از پست های مرزی سوریه که تحت کنترل مخالفان است، قرار دارد.
ارتش ترکیه نیز با بمباران یکی از پست های نظامی سوریه به این اقدام پاسخ داد.
در همین چارچوب شب گذشته کشورهای عضو ناتو تشکیل جلسه دادند و پایان یافتن حملات سوریه بر ضد ترکیه را خواستار شدند.
وزیر اطلاعات سوریه از آغاز تحقیقات برای بررسی دلایل این حادثه و همدردی سوریه با خانواده های قربانیان خبر داد.

در همین حال ده‌ها فعال ضد جنگ ترکیه در آستانه بررسی مسئله اقدام نظامی علیه سوریه در پارلمان این کشور، مقابل ساختمان این نهاد تحصن کردند اما پلیس تلاش کرد آنها را متفرق کند.
خبرگزاری فارس: تحصن فعالان ضد جنگ مقابل پارلمان ترکیه/پلیس با گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کرد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری «رویترز»، پلیس ترکیه با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کرد تا به تجمع معترضان، مقابل پارلمان این کشور پایان دهد.

بر اساس این گزارش، دولت ترکیه درخواستی را به پارلمان این کشور ارائه کرده تا موافقت آن برای استقرار نیروهای خود در خارج از مرزهای ترکیه را جلب کند. این اقدام در واکنش به حمله خمپاره‌ای مشکوک دیروز به روستایی مرزی در ترکیه صورت می‌گیرد این در حالی است که برخلاف ادعای آنکارا، دولت سوریه هرگونه دخالت در این زمینه را رد کرده و آنکارا را به خویشتن‌داری تا افشای هویت عاملان این حمله دعوت می‌کند.

پارلمان ترکیه نیز قرار است امروز درخواست اقدام نظامی علیه دمشق را بررسی کند اما به گفته خبرنگار رویترز، نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ معترض ضد جنگ در ترکیه با سر دادن شعار «ما جنگ نمی‌خواهیم»، «فرزندان ملت سوریه برادران ما هستند» در مقابل ساختمان پارلمان در آنکارا تجمع کردند.

این در حالی است که آنکارا همچنان اراضی سوری را با حمله توپخانه‌ای هدف قرار می‌دهد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.