ترکیه بر طبل جنگ می کوبد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، روزنامه روسیسکایا گازتا روسیه جنگ میان ترکیه و سوریه واقعی دانسته است.

این پایگاه می افزاید: هر چند طرفین به طور رسمی اعلام جنگ نکرده اند اما تصمیم پارلمان این کشور برای باز گذاشتن دست ارتش این کشور در عملیات نظامی در سوریه در راستا ی جنگ است.

پایگاه روسی می نویسد: پارلمان ترکیه قبلا نیز در سال ۲۰۰۷ اختیاراتی مشابه آن را به ارتش ترکیه برای انجام عملیات در مناطق شمالی عراق داده بود اما اختیارات آن زمان وضعی کاملا متفاوت با تصمیم جدید پارلمان ترکیه دارد زیرا آن عملیات با مقامات عراقی هماهنگ شده بود.

این پایگاه بیان کرد: مصوبه جدید پارلمان ترکیه شامل انجام عملیات نظامی در مرزها و اعزام نیروهای نظامی به خارج ترکیه است.

پایگاه روسی می افزاید: با این مصوبه آنکارا بدون نگرانی از تحریمهای شورای امنیت عمل خواهد کرد زیرا همپیمانانش در شورای امنیت از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس اجازه صدور قطعنامه ضد ترکیه ای را نمی دهند.

این پایگاه می نویسد: با توجه به شواهد موجود می توان گفت که ارتش ترکیه از این فرصت بدست آمده بهره برداری می ک ند و به عمق خاک سوریه نفوذ می کند و بهانه آن نیز حمایت از مردم مناطق مسکونی همجوار با سوریه خواهد بود.

پایگاه روسی بیان کرد: گروههای مسلح ضد نظام سوری بارها از در اختیار داشتن سلاح سنگین سخن به میان آورده اند و اینکه دشمنان دمشق به شکل عمدی برای برافروختن خشم آنکارا به سوی ترکیه شلیک کرده اند بعید نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.