ترکیه تبدیل به پایگاه نظامی ناتو شده است

۳۰م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ترکیه استقلال نظامی خود را با تاسیس پایگاه نظامی خارجی از دست داده و هم‌اکنون این کشور تبدیل به پایگاه نظامی ناتو شده است.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به استقرار سامانه موشکی پاتریوت در کشور ترکیه گفت: کشورهای غربی با استقرار موشک‌های پاتریوت نگران از عواقب حمله نظامی به سوریه می باشند چرا که ممکن است سوریه از زرادخانه‌ موشکی خود که یکی از قوی‌ترین زرادخانه‌ها در منطقه است، استفاده کند.

وی تصریح کرد: آمریکا با نصب موشک‌های پاتریوت به‌دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع بوده و ناتو به‌وسیله ترکیه می‌خواهد در امور داخلی سوریه دخالت کند لذا ترکیه هیچ اختیاری از خود در این موضوع ندارد و اظهارات وزیر خارجه ترکیه مبین این امر است که وی سخنگوی ناتو شده است.

کنعانی مقدم با بیان اینکه ترکیه به جای فرافکنی دست از تنش‌زایی بردارد، اظهار داشت:‌ ترکیه استقلال نظامی خود را با تاسیس پایگاه نظامی خارجی از دست داده و هم‌اکنون این کشور تبدیل به پایگاه نظامی ناتو شده است.

وی تاکید کرد: ترکیه با اقداماتش از کشورهای اسلامی فاصله گرفته و نظامیان آمریکایی این کشور را اداره می‌کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: موشک‌های پاتریوت قابلیت جابه‌جایی سریع دارند لذا این سامانه تهدیدی برای منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.