ترکیه ششمین مقصد گردشگری جهان شد

۲۱ آبان ،

ترکیه در رتبه ششم محبوبترین مقصد گردشگری جهان قرار گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سازمان جهانی گردشگری در آخرین گزارش خود در زمینه مقاصد برتر گردشگری جهان، کشور ترکیه را در رتبه ششم جهان قرار داد.

به گزارش روزنامه حریت، ترکیه با وجود بحران اقتصاد جهانی که کاهش تمایل مردم جهان به مسافرت را در پی داشت، به مقصد ششم گردشگری جهان تبدیل شده، این در حالی است که طی سال‌های اخیر هر ساله بر تعداد گردشگران انگلیسی این کشور افزوده شده است.

براساس آمارها، ترکیه در سال ۲۰۱۱ میزبان دو میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر بود. در این شرایط تعداد گردشگران انگلیسی این کشور نیز در سال جاری میلادی به دو میلیون گردشگر رسیده است.

در همین حال، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در کنفرانس خبری که در غرفه‌ این کشور در نمایشگاه گردشگری «بازار جهانی مسافرت» در شهر لندن برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های دولت ترکیه برای جذب بیشتر گردشگران انگلیسی، از رشد صنعت گردشگری ترکیه در سه دهه اخیر خبر داد.

براساس تحقیقی که از سوی آژانس‌های مسافرتی کشور انگلیس انجام شده و نتیجه آن در روزنامه‌ «صباح» ترکیه به چاپ رسیده است، ترکیه یکی از ‌١٠ مقصد ارزان گردشگری جهان است و به‌ سبب نرخ مبادله‌ی ارز بین پوند انگلیس و لیر ترکیه، ارزان‌ترین مقصد گردشگری برای گردشگران انگلیسی به حساب می‌آید.

وی اعلام کرد، ترکیه در سال ۱۹۸۰ تنها میزبان یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر بود و این رقم در سال ۲۰۱۱ ،‌ ۲۶ برابر شده و به ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر رسیده است.

به گفته‌ی وی، دولت ترکیه برای جذب ۵۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۳ و تبدیل کردن این کشور به مقصد پنجم گردشگری جهان برنامه‌ریزی کرده است.

از سال‌ها پیش نیز به سبب بها‌ پایین گردشگری سلامت در ترکیه، تعداد بسیاری از گردشگران آمریکایی، این کشور را به‌عنوان مکانی برای گذراندن تعطیلات و افزایش سلامت روحی و جسمی خود انتخاب کرده‌اند.

ترکیه سالانه میزبان نزدیک به ‌۴٠ هزار گردشگر سلامت است و این امر، درآمدی حدود ‌١۵٠ میلیون دلار را برای اقتصاد ترکیه به همراه دارد. گردشگران آمریکایی پس از گردشگران عرب، بیش‌ترین پول را در ترکیه خرج می‌کنند.

بخش عمده‌ گردشگران ترکیه از کشورهای انگلیس، آلمان و روسیه می باشند و هر گردشگر به طور متوسط ۶۳۷ دلار ارز وارد چرخه‌ اقتصادی این کشور کرده است.

از سال‌ها پیش به سبب بها‌ پایین گردشگری سلامت در ترکیه، تعداد بسیاری از گردشگران آمریکایی ترکیه را مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات و افزایش سلامت روحی و جسمی خود انتخاب کرده‌اند.

ترکیه سالانه میزبان حدود ‌۴۰ هزار گردشگر سلامت است که درآمدی حدود ‌۱۵۰ میلیون دلار را برای اقتصاد این کشور به همراه دارد.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.