ترکیه نیروهای نظامی خود در مرز سوریه را تقویت کرد

به نوشته این رسانه های خبری، ارتش ترکیه نیروهای زرهی خود را در منطقه ˈاونجوپینار ˈ در استان ˈغازی انتپ ˈ در مرز این کشور و سوریه را تقویب کرد.

ارتش ترکیه پیش از این نیز با اعزام تجهیزات نظامی در جنوب شرقی این کشور در استان شانلی عرفا، نیروهای نظامی خود را در مرز سوریه تقویت کرده بود.

در روزهای گذشته نواحی نزدیک به مرز سوریه و ترکیه شاهد درگیری میان ارتش سوریه و مخالفان بوده است و همین امر موجب افزایش حساسیت مقامات آنکارا در باره امنیت مرزهای دو کشور شده است.

ترکیه در حالی وارد تنش مرزی با سوریه می شود که مردم و احزاب این کشور بشدت با سیاست دولت این کشور، به مخالفت برخاسته اند.

حزب اسلامگرای سعادت ترکیه ، ایجاد درگیری بین ترکیه و سوریه را خواسته دولتهای غربی دانست و از دولت آنکارا خواست از اقدامات ماجراجویانه خطرناک پرهیز کند.

این حزب با اشاره به تصویب مجوز حمله ارتش ترکیه به سوریه در مجلس این کشور، از دولت آنکارا خواست دست به اقدامات ماجراجویانه که ترکیه را به درون آتش یک جنگ خواهد انداخت، نزند.

حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با محکوم کردن حمله خمپاره ای به شهرˈآکچاقلعهˈ که منجر به کشته شدن پنج تن از شهروندان این شهر در جنوب شرقی ترکیه شد، عنوان کرد که دولت سوریه در برهه کنونی امکان ندارد که با ترکیه وارد جنگ شود و شاید دولت آنکارا به خواسته دیگران در این جنگ شرکت کند.

خاورم **۲۳۰**۱۵۷۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.