ترین‌های لیگ دوازدهم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

 

 

به بهانه پایان لیگ دوازدهم سراغ آمار و ارقام این لیگ رفتیم و مقایسه‌ای بین جدول لیگ دوازدهم در پایان هفته هفدهم و نیم فصل اول نسبت به جدول لیگ دوازدهم پایان هفته‌ سی و چهارم داشتیم تا ببینیم شرایط تیم‌ها نسبت به نیم فصل اول چه تغییری کرده‌اند.

بررسی نکته‌های به دست آمده از این مقایسه در شرایط فعلی خالی از لطف نخواهد بود.

**استقلال جای سپاهان را گرفت

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در نیم فصل اول لیگ دوازدهم با ۳۱ امتیاز صدر جدول را در اختیار گرفت و قدرتش را به رخ رقیبانش کشید اما در پایان فصل، تیم فوتبال استقلال گوی سبقت را از سپاهان ربود و با کسب ۶۷ امتیاز قهرمان لیگ دوازدهم شد.

تیمهای فوتبال استقلال و فولاد در نیم فصل اول لیگ به ترتیب با کسب ۳۱ و ۲۹ امتیاز جایگاه دوم و سوم جدول را در اختیاز داشتند اما در پایان فصل، تراکتورسازی و سپاهان با ۶۵ و ۶۴ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

**کمترین برد

تیمهای فوتبال نفت آبادان و گهردرود با تنها یک برد در پایان نیم فصل اول لیگ دوازدهم کمترین برد را به خود اختصاص دادند. در پایان لیگ هم دوباره همین ۲ تیم به ترتیب با ۳ و ۴ برد کمترین پیروزی را به نام خود ثبت کردند.

**کمترین باخت

تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان نیم فصل اول با ۳ باخت کمترین مشکلات را مقابل حریفانش متحمل شده بود اما در پایان فصل دوازدهم، تیمهای فوتبال استقلال و تراکتورسازی با ۵ باخت، کمترین شکست را به نام خود ثبت کردند.

**کمترین تساوی

تیمهای فوتبال سپاهان و استقلال با ۴ تساوی را در پایان نیم فصل اول، جزء تیمهایی بودند که کمترین تساوی را داشتند. در پایان فصل دوازدهم تیمهای فوتبال سپاهان اصفهان و پیکان با ۷ تساوی عنوان کمترین مساوی ها را به خود اختصاص دادند.

**گلزن‌ها و گل‌نزن‌ها

بهترین خط حمله لیگ دوازدهم در نیم فصل اول دراختیار تیم فولاد خوزستان بود چرا که فولادیها در هفده بازی خود ۲۹ گل به ثمر رسانده بودند اما در پایان فصل دوازدهم این تیم فوتبال سپاهان است که با ۶۰ گل زده توانست بهترین خط حمله لیگ دوازدهم را به خود اختصاص دهد.

تیمهای فوتبال گهردرود و آلومینیوم هرمزگان به ترتیب با زدن ۱۱ و ۱۲ گل بدترین خط حمله لیگ برتر را در پایان نیم فصل اول به خود اختصاص دادند و در پایان لیگ دوازدهم، تیمهای فوتبال گهردرود، پیکان و آلومینیوم هرمزگان به ترتیب با گلهای زده ۲۴، ۲۶ و ۲۶ گل بدترین خط حمله لیگ دوازدهم را به خود اختصاص دادند.

**دفاع‌های خوب و بد

تیمهای فوتبال پیکان و نفت آبادان به ترتیب با دریافت ۳۲ و ۲۸ گل در پایان نیم فصل اول لیگ دوازدهم عنوان بدترین خط دفاع‌های لیگ را به خود اختصاص دادند. این عنوان در پایان فصل دوازدهم دوباره به تیمهای فوتبال پیکان، نفت آبادان به ترتیب با دریافت ۶۶ و ۶۰ گل رسیده است تیم های فوتبال استقلال و مس کرمان در پایان نیم فصل اول با دریافت ۱۱ گل به بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دادند. در پایان فصل دوازدهم هم دوباره تیم های فوتبال استقلال و مس کرمان در پایان نیم فصل اول با دریافت ۱۱ گل بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص دادند. در پایان فصل دوازدهم هم دوباره تیم های فوتبال استقلال و مس کرمان به ترتیب با دریافت ۱۸ و ۲۲ گل بودند که به عنوان بهترین خط دفاعی را از آن خود کردند.

**پرواز نفت و پرسپولیس

تیم های فوتبال نفت تهران و پرسپولیس در پایان نیم فصل لیگ دوازدهم با کسب ۲۲ و ۲۱ امتیاز رده های دهم و دوازدهم را به خود اختصاص داده بودند. این تیم ها در پایان فصل دوازدهم با کسب ۵۶ و ۵۰ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه های پنجم و هفتم بیشترین صعود را به خود اختصاص دادند.

**سقوط آزاد

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در پایان نیم فصل اول با کسب ۲۹ امتیاز در رده چهارده جدول قرار داشت این تیم شمالی در پایان فصل با هدایت احمد زاده با کسب ۴۰ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت و بیشترین سقوط را در جدول به خود اختصاص داده است.

**گهر جایگاه هجدهم را قبضه کرد

از نکات قابل توجه لیگ دوازدهم این است که تیم فوتبال گهر درود در نیم فصل اول با کسب ۹ امتیاز در قعر جدول قرار داشت، این تیم در پایان فصل هم با ۱۹ امتیاز جایگاهش را در رده هجدهم تثبیت کرد و هیچ تکانی در جدول رده بندی نخورد.

**بیشترین تساوی

تیم های فوتبال آلومینیوم هرمزگان و نفت آبادان با ۸ تساوی، بیشتری مساوی ها را مقابل حریفانشان به دست آورده اند. در پایان لیگ دوازدهم این تیم فوتبال صبای قم بود که با ۱۵ تساوی این عنوان را از آن خود کرد.

**بیشترین برد

تیم های فوتبال استقلال و سپاهان در پایان نیم فصل اول لیگ دوازدهم با ۹ پیروزی بیشترین برد را به خود اختصاص دادند. در پایان لیگ دوازدهم نیز تیم های فوتبال سپاهان و استقلال بودند که با ۱۹ برد این عنوان را به نام خود ثبت کردند.

**بیشترین باخت

تیم های فوتبال ذوب آهن اصفهان و گهر درود لرستان در پایان نیم فصل اول با ۱۰ شکست مقابل حریفانشان بیشترین باخت را به خود اختصاص دادند. در پایان لیگ دوازدهم این عنوان به تیم های فوتبال پیکان و گهر درود رسید، این ۲ تیم با ۲۱ شکست، بیشترین باخت را نسبت به تیم های دیگر داشتند.

**بیشترین تفاضل گل
تیم های فوتبال سپاهان و استقلال در پایان نیم فصل اول لیگ دوازدهم با ۱۰ امتیاز بیشترین تفاضل گل را به خود اختصاص دادند. در پایان لیگ دوازدهم تیم های فوتبال استقلال و تراکتورسازی به ترتیب با ۲۴ و ۲۳ امتیاز بیشترین تفاضل گل را به نام خود ثبت کردند.
 
**آقای گل

سید جلال رافخایی با زدن ۱۹ گل عنوان آقای گلی لیگ دوازدهم را بدست آورد.

سید مهدی سید صالحی با ۱۶ گل عنوان دومی را در جدول گلزنان برتر به خود اختصاص داد و خلعتبری و شجاعی بازیکنان تیم فوتبال سپاهان و مس کرمان به طور مشترک عنوان سومی را از آن خود کردند.

 

 

باشگاه خبرنگاران

باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.