تر و تمیز‌ترین و حرفه‌ای‌ترین دوپینگ تاریخ

مشهور‌ترین دوچرخه سوار دنیای ورزش، متهم است اکثر عناوین قهرمانی خود را از طریق دوپینگ بدست آورده است: لانس آرمسترانگ فاتح هفت دوره مسابقات تور دو فرانس.

به نوشته همشهری ، یورونیوز می‌گوید اگر گزارش «آژانس ضد دوپینگ آمریکا» درست باشد، فاتح هفت دوره مسابقات تور دو فرانس به همراه هم تیمی‌های دوچرخه سوارش، به تر و تمیز‌ترین و حرفه‌ای‌ترین دوپینگ تاریخ دست زده است.

وکیل آقای آرمسترانگ در واکنش به گزارش یک هزار صفحه‌ای «آژانس ضد دوپینگ آمریکا»، انتشار آن را تعجب آور ندانست و گفت: آنچه آنها آن را تصمیم مبتنی بر استدلال می‌نامند نه یک استدلال است و نه یک تصمیم. آنچه آژانس ضد دوپینگ آمریکا کرده، توصیف شواهد و شهادت شاهدان است، و این کار را آنگونه که می‌خواسته‌اند کرده‌اند، بدون استانداردهای دادرسی، بدون این که صحت آن را به بوتۀ آزمایش گذاشته باشند، بدون تحقیق و اثبات، رو در رو ساختن شهود، و راست آزمایی حافظه آنان، و غیره.

جورج هینکاپی و فلوید لندیس، جزو یازده تن از هم تیمی‌های آقای آرمسترانگ هستند که شهادت داده‌اند و دوپینگ را پذیرفته‌اند.

آژانس ضد دوپینگ آمریکا در ماه اوت امسال اعلام کرد که تمام عناوین قهرمانی که لانس آرمسترانگ در بین سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۵ کسب کرده را از وی می‌ستاند و او را از فعالیت در هر گونه رقابت ورزشی رسمی برای همیشه محروم می‌کند.

قهرمان دوپینگی عقب نشست

این گزارش در حالی منتشر می شود که درماه اوت امسال آقای آرمسترانگ با ارسال نامه ای سرگشاده به این آژانس از ادامه دفاع از خود در برابر اتهام دوپینگ صرف نظر کرده بود.

در گزارش منتشره از سوی آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا، شهادت ۲۶ نفر از جمله ۱۵ دوچرخه سوار مبنی بر استفاده آرمسترانگ از مواد نیروزا ذکر شده است. این گزارش همچنین مدارک مستندی از جمله پرداخت های مالی، ایمیل ، اطلاعات علمی و نتایج آزمایشات را نیز در بر دارد.

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا در ماه اوت اعلام کرد که تمام عناوین قهرمانی لانس آرمسترانگ در بین سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۵ را از وی باز خواهد ستاند و او را از فعالیت در هر نوع رقابت ورزشی رسمی بطور مادام العمر محروم کرد اما اختیارات این آژانس صرفا در محدوده مرزهای آمریکا نافذ است.

گفته می‌شود یک پزشک ایتالیایی با دریافت پول هنگفت این دوپینگ‌ها را برای آرمسترانگ انجام می‌داده است


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.