تزریق ارز وظیفه من نیست

جام جم آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نمایندگان از بنده جزئیاتی از تزریق ارز خواسته‌اند، گفت: من به این مسئله ورود نمی‌کنم چرا که در چارچوب مسئولیت قانونی من نیست.

سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی که پیش از ظهر امروز( یکشنبه) برای پاسخگویی به سؤال الیاس نادران عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس حاضر شده بود، اظهار داشت: در جلسه غیر علنی، فضایی فراهم شد تا بحث‌های شفافی درباره امور اقتصادی کشور گفته شود.

وی با اشاره به سؤال نادران ادامه داد: همانطور که کتبا نیز به رئیس مجلس نوشتم و در کمیسیون اقتصادی نیز به استحضار نادران و سایر اعضای کمیسیون اقتصادی رساندم بنده و هر وزیر مسئول دیگری در چارچوب مسئولیت قانونی خود فعالیت کرده و پاسخگو هستیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: بعد از اجرای دو برنامه توسعه، وزیر امور اقتصادی و دارایی مسئولیتش در بانک مرکزی طبعا در حوزه امور پولی، اعتباری و ارزی به عنوان یک عضو مانند سایر اعضا تقلیل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه قانون پولی و بانکی طبق مواد ۱۰ و ۱۱ صراحت دارد که امور مالی و ارزی کشور در اختیار بانک مرکزی قرار دارد، افزود: بنده این موضوع را به آقای نادران هم گفتم و حتی چند روز پیش تاکید کردم که پاسخگویی من درباره حوزه‌ای که مسئولش نیستم حق دستگاه ذیربط را ضایع می‌کند.

حسینی تاکید کرد: نمایندگان جزئیاتی از تزریق ارز از بنده خواستند که این اطلاعات در اختیار من قرار ندارد؛ حتی در بحث بودجه نیز دست شخص دیگری قرار دارد.

وزیر اقتصاد با طرح این پرسش که آیا بنده به عنوان وزیر اقتصاد باید این مسائل را پاسخ دهم؟ خاطرنشان کرد: طبق قانونی که در همین مجلس به تصویب رسیده دستگاه دیگری مسئول پاسخگویی به این سؤالات است وحتی در برخی موارد که بنده دخالت کردم، صاحب نظران گفتند دخالت شما از بانک مرکزی سلب اختیار می‌کند.

وی بر همین اساس تصریح کرد: من در باب پاسخگویی به عنوان یک مقام مسئول در این حوزه معذور هستم هر چند از بنده به عنوان وزیر اقتصاد توضیح بخواهند، سازوکارش فراهم است.

حسینی در پایان گفت: بنده به استناد قانون پولی وبانکی کشور و بر اساس ماده ۱۹۳ آئین نامه داخلی احساس می‌کنم نباید به این سؤال پاسخ بدهم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.