تزریق منابع مالی جدید به طرح های فولادی

۲۲ آبان ،

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از تزریق منابع مالی جدید به طرح های فولادی استانی خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، فریدون احمدی گفت:‌ به تازگی ۹۰۰میلیارد ریال منابع مالی به این طرح ها تزریق شده و این امر سبب تسریع در روند اجرای آن پروژه ها شده است.

وی با اشاره به برنامه های دیگری که برای تامین مالی طرح ها اجرایی شده افزود: پیش بینی می شود ۷ طرح فعلی بخش تولید آهن اسفنجی در نیمه اول سال آینده وارد مدار تولید شود.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ادامه داد: با توجه به اسنادی که برای فاینانس این طرح ها به امضاء رسیده است به سریعی از جانب طرف خارجی نیز اعتبارات دیگری برای طرح های فولادی تامین خواهد شد که در کنار منابع ریالی، روند اجرای این پروژه ها سرعت می گیرد.

وی به جایگاه پروژه های جدید فولادی در کشور اشاره کرد گفت: با آغاز تولید در این واحد ها درگام اول ۷میلیون تن ظرفیت جدید در بخش آهن اسفنجی به توان تولید داخل در این صنعت افزوده می شود.

احمدی همچنین نتیجه چنین اقدامی را کاهش نیاز به ارز و ورود محصول خارجی به کشور اعلام کرد و گفت:‌ کل پروژه های فولاد که در مسیر اتمام ساخت قرار دارند نیازمند دو میلیارد دلار می باشند این درحالیست که با فعالیت آن ها منافع متعدد اقتصادی و اجتماعی نصیب کشورمان خواهد شد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.