تزریق سه نوبت از واکسن هپاتیت برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ضروریست

۰۵م آذر ،

16.jpeg

به گفته دبیرانجمن خیریه حمایت از بیماران کبدی ایران، اگر فردی تنها یک مرحله از واکسن هپاتیت را دریافت کرده باشد و باقی مراحل آن را طی نکرده باشد، تاثیری در جلوگیری از ابتلای او به بیماری نداشته و باید واکسن را دوباره و در سه نوبت دریافت کند.

محمود توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این که سه درصد مردم ایران دچار بیماری‌های کبدی می باشند، افزود: از میان مبتلایان به بیماری‌های کبدی، بیش از ۱۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند و بخشی از هزینه درمان آنها به صورت خودگردان پرداخت می‌شود.

وی در ادامه در خصوص نحوه کنترل بیماری‌های کبدی در کشور، اظهار کرد: از سال ۷۳ به بعد تمام نوزادان پس از تولد واکسینه شده و اگر کسی واکسن هپاتیت را نزده باشد به سبب سهل‌انگاری و عدم توجه لازم است.

به گفته وی، متولدین پیش از سال ۷۶ نیز، در جامعه واکسن هپاتیت را دریافت کرده‌اند که سهم بالایی در کنترل بیماری هپاتیت داشته است.

توکلی با اشاره به عدم تامین هزینه‌های انجمن توسط دولت، اظهار کرد:‌ تمامی بودجه‌های انجمن از طریق خیرین نیکوکار و چاپ و نشر مجله نیکی در سراسر کشور تامین می‌شود که اگر بتوانیم تیراژ این نشریه را که تمام درآمد آن صرف هزینه درمان بیماران می‌شود بالا ببریم، می‌توانیم مقداری از کسری بودجه خود را تامین کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.