تزریق ۹۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های فولادی

۲۱ آبان ،

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از تزریق منابع مالی تازه به طرح های فولادی استانی خبر داد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر ایسنا، فریدون احمدی تصریح کرد:‌ به تازگی ۹۰۰ میلیارد ریال منابع مالی به این طرح ها تزریق شده و این امر سبب تسریع در روند اجرای آن پروژه ها شده است.

وی با اشاره به برنامه های دیگری که برای تامین مالی طرح ها اجرایی شده است، گفت: پیش بینی می‌شود در بخش تولید آهن اسفنجی هفت طرح فعلی در نیمه اول سال آینده وارد مدار تولید شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: با توجه به اسنادی که برای فاینانس این طرح‌ها به امضا رسیده، به سریعی از سوی طرف خارجی نیز اعتبارات دیگری برای طرح های فولادی تامین خواهد شد که در کنار منابع ریالی، روند اجرای این پروژه ها را سرعت می‌بخشد.

وی به جایگاه پروژه های تازه فولادی در کشور اشاره و اظهار کرد: با آغاز تولید در این واحد ها درگام اول هفت میلیون تن ظرفیت تازه در بخش آهن اسفنجی به توان تولید داخل در این صنعت افزوده می‌شود.

احمدی همچنین نتیجه چنین اقدامی را کاهش نیاز به ارز و ورود محصول خارجی به کشور اعلام کرد و گفت:‌ کل پروژه‌های فولاد که در مسیر اتمام ساخت قرار دارند نیازمند دو میلیارد دلار می باشند و این درحالیست که با فعالیت آن ها منافع متعدد اقتصادی و اجتماعی نصیب کشورمان خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.