تساوی مکزیک و ایتالیا در شب دوم رقابتها

۲۷خردادماه،

در چارچوب رقابت های  نهمین جام کنفدراسیون‌ها در کشور برزیل ، مکزیک و ایتالیا  به دیدار یکدیگر رفتند که  این دیدار ۲ بر یک به نفع ایتالیا پایان یافت.

گل های این دیدار به ترتیب ورود به دروازه ، توسط آندره الپیرو  و ماریو بالوتلی از ایتالیا و خاویر هردنانز  از مکزیک به ثمر نشست .

این تورنمنت بین المللی تمرینی آمادگی برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ در این کشور نیز خواهد بود. 

رقابت‌های این دور تصادفاً با دور چهارم بازی‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا نیز هم زمان شده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از فیفا درخواست کرده تا تاریخ آنرا عوض کند، البته AFC به این نتیجه رسید که زمان مسابقات تنها برای ژاپن تغییر یابد چرا که این تیم نماینده AFC در جام کنفدراسیون‌ها است. 

در این تورنمنت هشت تیم از مجموع شش کنفدراسیون در شش شهر این کشور به رقابت خواهند پرداخت. 

تا به حال دو تیم آرژانتین و فرانسه توانسته‌اند قهرمان سه تورنمنت بزرگ فیفا از جمله جام جهانی، المپیک فوتبال و جام کنفدراسیون‌ها باشند و در این دوره اروگوئه، ایتالیا و اسپانیا نیز فرصت دست یافتن به این عناوین را دارا می باشند. 

تیم‌های راه یافته به این تورنمنت عبارتند از:

۱- برزیل: این تیم شش سال قبل به عنوان میزبان انتخاب شد و با استفاده از این امتیاز به این دور رقابت‌ها دست یافت. 

۲- اسپانیا (اتحادیه فوتبال اروپا): این تیم با قهرمانی در جام جهانی سال ۲۰۱۲ به عنوان نماینده یوفا به این دور از رقابت‌ها راه یافت. 

۳- ژاپن: ژاپن در سال ۲۰۱۱ با قهرمانی در کاپ AFC به عنوان تنها نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا راهی این دور رقابت‌ها شد. 

۴- مکزیک (کنفدراسیون فوتبال آمریکای مرکزی): این تیم در سال ۲۰۱۱ با قهرمانی در جام طلای کنکاکاف به این دور از رقابت‌ها راه یافت. 

۵- اروگوئه (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی): این تیم با قهرمانی در جام کوپا آمریکا در سال ۲۰۱۱ راهی نهمین دور رقابت‌های کنفدراسیون‌های آسیا شد. 

۶- تاهیتی (فدراسیون فوتبال قاره اقیانوسیه): ‌ این تیم با قهرمانی در جام ملت‌های اقیانوسیه OFC در سال ۲۰۱۲ راهی این دور از رقابت‌ها شد. 

۷- ایتالیا (اتحادیه فوتبال اروپا): ایتالیا به عنوان دومین نماینده قاره اروپایی از راهیابی به فینال سال ۲۰۱۲ راهی این دور از رقابت‌ها شد. 

۸- نیجریه (کنفدراسیون فوتبال آفریقا): نیجریه با قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا سال ۲۰۲۴ جای خود را در این دور رقابت‌ها تثبیت کرد. 


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.