تساوی انگلیس و فرانسه در جام ملت‌های اروپا

فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار خود در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ به نتیجه تساوی رضایت دادند.

دو تیم فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار گروه D رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه تلاش دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه تساوی یک بر یک بود.

هر دو تیم بازی را با احتیاط آغاز کردند و در دقایق نخست سعی در ارزیابی یکدیگر داشتند. در دقیقه ۱۱، شوت سمیر نصری که از پشت محوطه جریمه انگلیس زده شد با فاصله کمی نسبت به دروازه این تیم راهی اوت شد.

چهار دقیقه بعد، بازیکنان انگلیس صاحب یک موقعیت عالی شدند اما نتوانستند از آن استفاده کنند. در این صحنه، ولبک با یک پاس عمقی جیمز میلنر را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان فرانسه قرار داد اما میلنر با وجود اینکه لیوریس را دریبل کرد نتوانست توپ را وارد دروازه خالی کند تا تنها افسوس نصیب هواداران انگلیس شود.

یک دقیقه بعد، جو هارت شوت محکم کابایه را مهار کرد تا دروازه انگلیس هم بسته بماند. در دقیقه ۱۸، چمبرلین با یک حرکت تکنیکی، چند بازیکن فرانسه را جا گذاشت و با یک پاس عمقی، یانگ را در موقعیت مناسبی صاحب توپ کرد اما پرچم کمک‌ داور به نشانه آفساید بالا رفت و مانع از ادامه کار بازیکنان انگلیس شد.

در دقیقه ۳۰، خطای اورا روی میلنر موجب شد تا انگلیسی‌ها در گوشه محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شوند. کاپیتان جرارد توپ را روی دروازه سانتر کرد و لسکات با یک ضربه سر محکم دروزاه فرانسه را باز کرد تا انگلیس با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

پس از آن فرانسوی‌ها برای جبران نتیجه تلاش زیادی کردند. در دقیقه ۳۵، دیارا با یک ضربه سر دروازه انگلیس را با تهدید جدی مواجه کرد اما جو هارت با واکنش به موقع خود توپ را دفع کرد. توپ روی هوا به ریبری رسید و این بازیکن با یک ضربه سر، پاس به بیرون داد تا دیارا یک بار دیگر با ضربه سر دروازه انگلیس را تهدید کند اما این بار توپ او درون چارچوب نبود.

در دقیقه ۳۹، پاس‌کاری فرانسوی‌ها پشت محوطه جریمه انگلیس و پاس نهایی فرانک ریبری، سمیر نصری را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و این بازیکن با یک ضربه محکم دروازه انگلیس را باز کرد تا همه چیز به تشاوی کشیده شود.

در دقیقه ۴۴، بنزما با عبور از سد مدافعان انگلیس، وارد محوطه جریمه این تیم شد و قصد داشت توپ را برای هم‌تیمی‌هایش بفرستد که هارت با پا مسیر توپ او را بست تا به این ترتیب، آخرین فرصت گلزنی نیمه نخست راه به جایی نبرد و تیم‌ها با تساوی یک بر یک راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم، هر دو تیم بازی زیبا و هجومی را در دستور کار خود قرار دادند اما نخستین موقعیت جدی این نیمه در دقیقه ۶۴ خلق شد یعنی زمانی که پاس‌کاری فرانسوی‌ها پشت محوطه جریمه انگلیس باعث رسیدن توپ به کریم بنزما شد و این بازیکن با یک شوت محکم دروازه سفیدپوشان انگلیس را تهدید کرد اما جو هارت ناجی دروازه تیمش شد.

یک دقیقه بعد، جانسون مدافع پیش‌‌تاخته انگلیس جواب شوت بنزما را داد و با یک شوت محکم اما کم‌دقت، توپ را روانه دروازه فرانسه کرد اما ضربه او درون چارچوب نبود.

در این لحظات، دفاع مستحکم هر دو تیم موجب شده بود تا مهاجمان برای باز کردن دروازه حریف شانس خود را با شوت زدن امتحان کنند و مخصوصا به نظر می‌رسید فرانسوی‌ها در این کار تبحر بیشتری دارند. شوت‌های محکم و از راه دور سمیر نصری و کریم بنزما چند بار روی دروازه انگلیس خطرساز شد اما به گل ختم نشد. در دقیقه ۸۰، کابایه با یک شوت محکم و سرضرب دروازه انگلیس را تهدید کرد اما توپ پس از برخورد با ولبک راهی کرنر شد. پنج دقیقه بعد، بنزما از گوشه محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما توپ او هم پس از برخورد با سر مدافعان راهی کرنر شد.

در دقیقه ۸۹، جیمز میلنر از سمت راست فراری را آغاز کرد و توپ را به صورت زمینی درون محوطه جریمه فرانسه ارسال کرد اما مدافعان ارتباط را قطع کرده و توپ را به کرنر فرستادند. در ادامه تلاش دو تیم راه به جایی نبرد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا هر دو تیم یک امتیازی شده و منتظر بازی بعدی این گروه باشند.

در بازی دوم گروه D تا دقایقی دیگر، سوئد به مصاف اوکراین میزبان مشترک رقابت‌ها خواهد رفت.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسک اوکراین

هوا: آفتابی، ۳۱ درجه سانتی‌گراد، رطوبت ۵ درصد

داور: نیکولا ریتزولی (ایتالیا)

ترکیب دو تیم:

فرانسه: لیوریس، دبوچی، اورا، رامی، مکسس، کابایه (بن آرفا ۸۴)، ریبری، نصری، مالودا (مارتین ۸۵)، دیارا، بنزما

انگلیس: هارت، جانسون، کول، تری، لسکات، جرارد، یانگ، میلنر، پارکر (هنرسون ۷۸)، اوکسلاد چمبرلین (دفئو ۷۷)، ولبک (والکات ۹۰+۱)

مالکیت توپ: فرانسه ۶۱ درصد – انگلیس ۳۹ درصد

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.