تست عاشق شدن در زمستان

تست: آماده عاشق شدن در زمستان هستید؟!    

LoveTest

وارد شدن به رابطه عاشقانه در هر زمان و شرایطی ممکن نیست. اگر می خواهید یک ازدواج عاشقانه را تجربه کنید، باید هزار و یک موضوع را بررسی کنید. باید بدانید که خودتان برای پذیرفتن عشق آماده اید و باید مطمئن شوید فردی را انتخاب کرده اید که می توانید در این رابطه به او تکیه کنید و تا ابد عاشقش بمانید. اگر هنوز نمی دانید کجای کارید و تا ساختن یک رابطه موفق چقدر راه دارید، به سؤالات زیر پاسخ دهید. این تست تکلیف شما را با خودتان روشن می کند:

۱. هنوز هم عاشق نامزد/ همسر قبلی خود هستم.

۲. هنوز هم با تمام وجود از نامزد/ همسر قبلی ام تنفر دارم.

۳. احساس تنهایی می کنم و هیچ چیز نمی تواند خلأ زندگی ام را پر کند.

۴. از زندگی ام راضی نیستم و احساس می کنم به بن بست رسیده ام.

۵. فکر می کنم آدم باارزشی نیستم و چیزی ندارم که به خاطر آن کسی عاشقم شوم.

۶. اعتیاد یا عادت های مخربی دارم که هنوز آنها را به طور کامل کنار نگذاشته ام.

۷. فکر می کنم دوست داشتنی نیستم و از اینکه کسی در کنارم نیست احساس بدبختی می کنم.

۸. گمان می کنم احساسات خوشایند مدت هاست که از زندگی ام رفته اند و دیگر عاطفه ای را در خود حس نمی کنم.

۹. دوست ندارم درباره احساساتم با کسی صحبت کنم و نمی خواهم درونم را با کسی به اشتراک بگذارم.

۱۰. نمی توانم از خواسته های خودم بگذرم و دوست ندارم به خاطر بودن با کسی شرایط مالی ام را سخت تر کنم.

۱۱. نمی توانم وقتم را با کسی تقسیم کنم و در زندگی ام به چیز هایی مهم تر از بودن با دیگری اهمیت می دهم.

۱۲. کنار آمدن با آدم های تازه و عادت هایشان برایم سخت ترین کار است.

۱۳. برای زندگی زیر یک سقف مردی ایده آل را در ذهنم تصور می کنم و نمی توانم کسی که مثل او کامل نباشد را بپذیرم.

۱۴. احساس می کنم همیشه فرصت های بهتری در انتظارم هست و نمی توانم با بله گفتن به پیشنهاد امروز، به پیشنهاد های آینده ام نه بگویم.

۱۵. آنقدر تحت تاثیر نظر دیگران قرار می گیرم که نمی توانم به هیچ چیزی بله بگویم.

● خودتان را پیدا کنید

اگر تنها به یکی از سؤال های بالا جواب مثبت می دهید، ممکن است هنوز از نظر عاطفی و روانی آمادگی ورود به یک زندگی تازه با شرایط تازه اش را نداشته باشید. احتمال دارد که بعد از نامزدی یا ازدواج شکست خورده تان هنوز به آرامش نرسیده باشید و نتوانید روزهای گذشته را فراموش کنید. از طرف دیگر ممکن است پایین بودن اعتماد به نفس تان شما را به حاشیه رانده باشد و خواسته یا ناخواسته، تصور اشتباه اینکه آدم ارزشمندی نیستید را هم به دیگران انتقال دهید یا شاید آنقدر به توانایی هایتان مغرور شده اید و آنقدر در کمال گرایی غرق شده اید که نمی توانید خوشبختی را در اتفاقات و موضوعات کوچک ببینید. اگر هم به سؤال های ۹ و ۱۰ پاسخ مثبت داده اید، باید باردیگر به احساسات تان سربزنید و با درون تان آشتی کنید تا برای برقراری یک رابطه ارزشمند آماده شوید.

● با زندگی بازی نکنید

اگر به برخی از سؤال های گفته شده جواب مثبت داده اید اما همین حالا در جریان یک رابطه عاطفی قرار دارید، بیشتر تأمل کنید. این انصاف نیست که شما با وجود مشکلاتی که در درون دارید، فرد دیگری را هم با تردید هایتان درگیر کنید. شاید بد نباشد مدتی از فضای رابطه فاصله بگیرید و به خواستگار هایتان جواب مثبت ندهید. شما باید خودتان را پیدا کنید و گذشته از اینکه بدانید کجای جهان قرار دارید، به انتظاراتی که از فرد مقابل و زندگی آینده تان دارید هم بیشتر فکر کنید. یادتان نرود تا زمانی که نتوانید خودتان را خوب بشناسید، نمی توانید رابطه صمیمی و عاشقانه ای را با فرد دیگری برقرار کنید؛ حتی اگر ازدواج کرده و یک ارتباط جدی را برقرار کنید.

● خودتان را محک بزنید

اگر پاسخ شما به تمام سؤالات گفته شده منفی است یا لااقل با مدتی وقت گذاشتن، توانسته اید این مشکلات را برطرف کنید، باید به سؤالات زیر در مورد کسی که می خواهید با او ارتباط عاشقانه برقرار کنید پاسخ دهید. شاید شما آمادگی عاشق شدن و ورود به یک ارتباط را داشته باشید اما برای آنکه بدانید این رابطه، یک زندگی توأم با خوشبختی را برایتان به همراه می آورد، باید به سؤالات زیر هم پاسخ دهید:

۱. بیشتر از آنکه عاشقم باشد، به او عشق نمی ورزم.

۲. به دلیل توانایی خاصی که در یک حوزه دارد، عاشقش نشده ام.

۳. به دلیل اینکه نجاتش دهم و زندگی اش را بهبود بخشم در کنارش نیستم.

۴. او را مثل یک الگو و آموزگار نمی بینم.

۵. به دلیل شرایط بیرونی و اجتماعی ای که دارد، عاشقش نشده ام.

۶. نه تنها در مورد موضوعات جدی بلکه در مورد سبک اصلی زندگی با او تفاهم دارم.

۷. به دلیل دهان کجی به خانواده یا دوستان یا دیگران انتخابش نکرده ام.

۸. به دلیل واکنش نشان دادن به همسر یا نامزد قبلی ام انتخابش نکرده ام.

۹. به احساسات او نزدیک شده ام و گمان می کنم که تا حدی او را می شناسم.

۱۰. به دلیل فرار از شرایطی که دارم او را انتخاب نکرده ام.

● شما می توانید

اگر همه جملات گفته شده در مورد رابطه شما صدق می کند، باید به شما تبریک بگوییم. حالا یک قدم به ساختن زندگی موفق نزدیک تر شده اید و می توانید تاحدودی به عشقی که در دل دارید اعتماد کنید. شاید بد نباشد که این سؤالات را هم دراختیار نامزد تان قرار دهید و از او بخواهید که خودش را ارزیابی کند. اگر پاسخ شما تنها به چند جمله از جملات گفته شده منفی است، باید بگوییم که آینده روشنی در انتظار تان نیست، اما اگر پاسخ شما به سؤالات گفته شده مثبت است، وقت آن است برای یک زندگی موفق با هم برنامه ریزی کنید.

● خودتان را نادیده نگیرید

شاید به دلیل شرایطی که همسرتان دارد از بسیاری از آرزوها و رؤیاهایتان صرف نظر کنید، اما هرگز از موضوعاتی که برایتان اهمیت فراموش نشدنی دارند، نگذرید. اگر حاضر نیستید در شهری دیگر زندگی کنید و از خانواده تان دور شوید، تنها برای خوش کردن دل نامزد تان این وعده را به او ندهید. اگر انتظاراتی دارید که برایتان بسیار بااهمیت است، هرگز از آنها صرف نظر نکنید چون دیر یا زود این آرزوهای از دست رفته به چماقی تبدیل می شوند که با آن به همسر و زندگی تان آسیب می زنید. اگر توان فداکاری را دارید و کنار گذاشتن خواسته ها آزار تان نمی دهد، دست به کار شوید، در غیراین صورت نظرتان را به شکلی شفاف با نامزدتان در میان بگذارید و به او بیهوده وعده ندهید.

● او همانی است که می بینید

ممکن است شما به امید اینکه همسرتان روزی تغییر می کند با او ازدواج کرده باشید و بعد از ازدواج از او بخواهید که تغییراتی در شغلش، درآمدش، رفتارش یا حتی ظاهرش اعمال کند. اگر همسرتان حاضر باشد برای رضایت شما هر کاری انجام دهد، ممکن است این خواسته شما را هم بپذیرد و برای اعمال این تغییرات به شما وعده هایی هم بدهد و درست در همین زمان که همسرتان موفق به عملی کردن هیچ کدام از قول هایش نمی شود، زندگی شما وارد یک سراشیبی خطرساز می شود. اگر قرار است ازدواج کنید یا اینکه ازدواج کرده اید، باید همسرتان را همانطور که هست بپذیرید. شاید او در جزئیات به مرور زمان تغییراتی کند اما هرگز در ویژگی های اصلی شخصیتی یا شیوه زندگی او نمی توانید تغییرات بزرگی را ایجاد کنید.

● بازی ممنوع

حتی اگر با بهترین خانواده جهان آشنا شده باشید، نباید فراموش کنید که یک دنیا تفاوت با آنها دارید و گاهی ممکن است این تفاوت ها، چالش هایی را برایتان ایجاد کنند. شما می توانید انتظار های زیادی از همسرتان داشته باشید اما نمی توانید به یک خانواده تازه وارد شوید و خصوصیات اعضای آن خانواده را تغییر دهید، پس وارد بازی های کلامی و انتقام بازی نشوید و سعی کنید آدم ها را همانطور که هستند، بپذیرید. پذیرفتن آنها با تمام خوبی ها و بدی هایشان به شما کمک می کند تا محدوده ای را برای ارتباط تان تعریف کنید و به هرکس تاجایی مجال حضور و صمیمیت دهید که به جرقه زدن ارتباط تان منجر نمی شود.
        
    
    
مجله زندگی ایده آل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.