تسخیر لانه جاسوسی بر پرده سینماهای هالیوود+عکس

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

«بن افلک» کارگردان-بازیگری که دو سال قبل درام جنایی «شهرک» را روی پرده داشت چند روزی است که با تازه ترین ساخته سینمایی اش «آرگو» به سینماها بازگشته است. «آرگو» یک درام-تریلر است که قصد دارد بخشی از اتفاقاتی که در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران روی داد را به مخاطب ارائه کند.

به گزارش Imdb فیلمنامه این اثر توسط «کریس تریو» و براساس اطلاعات ارائه شده در مقاله ای با عنوان «چگونه آمریکا یک پروژه علمی-تخیلی را زمینه ای کرد برای نجات جان آمریکاییها» که در مجله «وایرد» توسط «جاشوآ بیِرمن» منتشر شده بود،  نگارش شده است و به جز «بن افلک» بازیگرانی نظیر «برایان کرانستون»، «آلن آرکین»، «جان گودمن»، «ویکتور گاربر»، «تِیت دونووان»، «کلی دووال» و «اسکوت مک نایری» نیز در آن ایفای نقش کرده اند.

داستان «آرگو» که اغلب سایتهای هالیوودی منابع روایتش را  آن قدرها مستندوار ندانسته اند در کوران درگیریهای سال ۱۹۷۹ در ایران روی می دهد؛ در جریان اشغال لانه جاسوسی ایالات متحده و گروگانگیری حدودا ۵۲ آمریکایی، شش نفر از اعضای سفارت به شکل پنهانی از سفارت فرار کرده و به خانه سفیر کانادا پناه می برند. در این میان سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) از طریق یکی از کارشناسان خود که «تونی مِندِز» نام دارد می کوشد طرحی برای خروج این شش آمریکایی از ایران فراهم آورد؛ در طرح مندز این شش آمریکایی به عنوان اعضای تیم تولید یک پروژه سینمایی به نام «آرگو» جا زده شده و مندز می کوشد با دادن آموزشهای لازم به آنها، شرایط لازم برای خروجشان از ایران را فراهم کند.

ایفای نقش «تونی مندز» برعهده بن افلک بوده و «جورج کلونی» و «گرانت هسلو» که پیش از این در درام سیاسی «شب بخیر و موفق باشید» همکاری داشتند، هم تهیه کنندگان این فیلم هستند.

علاوه بر لوکیشنهای واقع در کالیفرنیا و واشینگتن برای بازسازی دقیقتر آن بخش از رویدادها که مقارن با انقلاب اسلامی سال ۵۷ در ایران روی داده اند بخشی از نماهای فیلم هم در استانبول ترکیه فیلمبرداری شده اند.

 جالب اینجاست که بعد از نمایش «آرگو» در فستیوال فیلم کانادا و زمانی که گروهی از منتقدان به نادیده گرفته شدن تلاشهای دولتمردان کانادایی در نجات شش گروگان آمریکایی از سوی بن افلک اعتراض کردند، بن افلک نوشته ای را به پایان بندی فیلم افزود که در آن به صراحت از این مساله سخن گفته شده که اگر دولتمردان کانادایی نبودند عملیات سازمان سیا به نتیجه نمی رسید!!!

شبکه ایران

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۲۵ مهر  مشاهده : ۱۳   | بازدید از صفحه اول


سینمای ایران و جهان
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.