تسخیر یک خرده سیاره/ اولین جابه‌جایی جسم کیهانی توسط انسان

۴ م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که دفتر علم و فناوری کاخ سفید آمریکا دستورالعمل اکتشافات فضایی دهه آینده را بررسی می کند، قرار است یک طرح ۱٫۶ میلیارددلاری ناسا، برای تسخیر یک خرده سیاره را نیز در هفته های آتی مدنظر قرار دهد.

اگر این طرح تصویب شود، این اولین باری خواهد بود که یک جسم کیهانی توسط انسانها جا به جا شده است.

ناسا درنظر دارد یک خرده سیاره را به تسخیر خود در آورد آن را به سمت ماه منحرف کرده و سپس به یک ایستگاه فضایی تبدیل کند

گزارشی از امکان اجرای این طرح توسط ناسا و دانشمندان موسسه فناوری کالیفرنیا ارائه شده و چگونگی تسخیر این خرده سیاره مورد اشاره قرار گرفته است.

براساس این طرح قرار است یک کپسول تسخیر خرده سیاره به موشک قدیمی اطلس ۵ متصل شده و خرده سیاره را بین ماه و زمین قرار دهد. وقتی که این کپسول خرده سیاره نزدیک شد از آن یک کیسه با قطر ۱۵ متر آزاد می گردد که این کیسه دور با استفاده از طناب های ویژه دور این سنگ بسته می گردد.

سپس با استفاده از نیروی محرکه ۳۰۰ کیلوگرمی این مسیر این خرده سیاره متوقف می گردد و به سمت یک نقطه کشیده می گردد که از نظر نیروهای گرانشی خنثی عمل می کند.

از این نقطه به بعد کاوشگران فضایی به یک پایگاه ایستا دسترسی خواهند داشت که از طریق آن می توانند سفرهای خود را به اعماق فضا انجام دهند.

براساس این گزارش، ایده استفاده از منابع طبیعی خرده سیاره ها به بیش از یکصدسال پیش باز می گردد اما تنها با فناوریهای امروز می تواند این ایده را عملی کرد.

تسخیر یک خرده سیاره همچنین احتمال حفاری آن را برای به دست آوردن منابع معدنی نیز باز می کند، در این تصویر خرده سیاره سلویا ۸۷ به همراه دو قمر کوچک خود رومولوس و رموس به تصویر کشیده شده که در سال ۱۸۶۶ کشف شد

ناسا تاکنون دربارهٔ این پروژه اظهار نظر نکرده است و اظهار داشته که درحال حاضر درحال مذاکره و رایزنی با کاخ سفید است و این احتمال وجود دارد که این فناوری ظرف ۱۰ تا ۱۲ سال آینده در دسترس باشد. این فناوری احتمال معدنکاری سیار خرده سیاره ها را برای بدست آوردن فلزات و مواد معدنی آنها افزایش می دهد.

ناساامیدوار است که این پروژه درک ما را از خرده سیاره ها افزایش دهد و حتی خاستگاه حیات در زمین را نیز روشن کند.

درحال حاضر ۱۹۹۹ RQ36در دسترس ترین و غنی ترین خرده سیاره منظومه شمسی از نظر مواد عالی است که میانگین قطر آن به ۴۸۷ متر یا چهار زمین فوتبال می رسد. این خرده سیاره سرشار از کربن است، کربن یک عنصر مهم در مولکولهای ارگانیک بوده برای حیات ضروری تلقی می گردد، بدین معنا که این حفاری در خرده سیاره ها می تواند توضیحی برای سنگ بنای حیات در سیاره ما باشد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.