تسریع در عملیات احداث مترو شهر جدید هشتگرد و انتقال بخشی از ترافیک محور تهران-قزوین بر روی ریل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر تسریع در عملیات احداث مترو شهر جدید هشتگرد و بهره برداری از آن در کوتاهترین زمان ممکن ، گفت: طرح دوطبقه کردن اتوبان تهران –کرج نیازمند مطالعه و مقایسه میزان کارایی با حمل و نقل ریلی است.هر چند در دید اولیه با آن مخالفم.

خبراقتصادی: عباس آخوندی در حاشیه بازدید امروز ۲۸ آذر ۹۲ از روند احداث مترو شهرجدید هشتگرد با اشاره به حجم بالای تردد ها در محور تهران –کرج –قزوین اظهار داشت : شمار ترددها در این محور برخی روزها به ۲۵۰ هزار تردد نیزمی رسد که نمی توان برای پاسخگویی به این حجم از عبور و مرور تنها به جاده و آزاد راه ها تکیه کرد.
وی با اشاره به ایمنی کمتر و مصرف سوخت ۷ برابری حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل ریلی ، بر لزوم انتقال بخشی از بار ترافیکی محور تهران کرج و در ادامه قزوین روی ریل تأکید کرد و افزود: از مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواسته ام تا برنامه های خود را برای انتقال ترافیک این محور روی ریل ارائه دهد .
وزیر راه و شهرسازی در خصوص مطالب بیان شده پیرامون دوطبقه کردن آزاد راه تهران-کرج با بیان اینکه چنین طرحی نیازمند بررسی و مطالعه است ، گفت :باید دید کدام یک از نوع حمل و نقل جاده ای یا ریلی کارایی بیشتری در جابجایی مسافران این محور دارند چراکه بودجه محدودی در اختیار داریم.
وی ادامه داد: معتقدم همانند محور تهران –قم ، باید برای کاهش ترافیک محور تهران –کرج نیز از شبکه ریلی استفاده کنیم ، هرچند این به معنای بی توجهی به حمل و نقل جاده ای نیست تاجایی که قطعه دوم ادامه اتوبان شهید همت در تابستان سال ۹۳ به بهره برداری می رسد.
آخوندی با اعلام اینکه تکمیل خط مترو تهران –هشتگرد نیازمند تزریق مالی است ، تصریح کرد: درخصوص این موضوع با همکاری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بررسی و تصمیمات اتخاذ خواهد شد.
وی در ادامه از آمادگی راهداران سراسر کشور برای انجام عملیات راهداری زمستانی خبرداد و گفت: چهارشنبه قبل یک راهدار فداکار در استان آذربایجان شرقی حین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم کرد که این واقعه غمناک را به خانواده او تسلیت می گویم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارزش راه های کشور و لزوم نگهداری از آنها ، اظهار داشت : بحث راهداری به شدت مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم با توجه به گشایش های پیش بینی شده در بودجه۹۳ از حمایت های دولت و مجلس نیز بهره مند شویم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.