تسریع برای اسقاط خودروهای فرسوده مستلزم ورود بخش خصوصی است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تسریع برای اسقاط خودروهای فرسوده مستلزم ورود بخش خصوصی است

تسریع برای اسقاط خودروهای فرسوده مستلزم ورود بخش خصوصی است

ممتازنیوز: دبیر انجمن صنفی اسقاط و بازیافت کشور با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور بیش از ۱۲۰ مرکز اسقاط فعالیت می‌کند، گفت: تسریع در روند اسقاط خودروهای فرسوده مستلزم خصوصی شدن مدیریت نوسازی ناوگان کشور است.

به گزارش ممتازنیوز، علیرضا چلویی، با اشاره به کندی روند اسقاط خودروهای فرسوده‌، اظهار داشت: کند شدن روند اسقاط خودروهای فرسوده در زمان حال، از سال‌های گذشته قابل پیش‌بینی بود.
دبیر انجمن صنفی اسقاط و بازیافت کشور افزود: اقداماتی که باید از سال‌های گذشته به منظور تسریع در روند اسقاط خودروهای فرسوده انجام می‌شد، به دلایل مختلف تحقق نیافت و همین امر نیز یکی از دلایل کندی روند اسقاط این دسته از خودروهاست.
وی با تأکید بر اصلاح ساختار مدیریتی در خصوص خودروهای فرسوده، افزود: در حوزه از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده، متأسفانه مانند بسیاری از بخش‌های کشور مدیریت دولتی در رده کارشناسان نابلد منجر شد که در حوزه اسقاط خودروهای فرسوده تصمیمات ناصحیحی اتخاذ شود.
چلویی یادآور شد: در برخی از موارد تصمیمات اتخاذ شده وابستگی زیادی به منافع افراد داشته است و این شرایط موجب شده تا اسقاط خودروهای فرسوده هیچگاه با روندی مطلوب و ثابت همراه نباشد.
دبیر انجمن صنفی اسقاط و بازیافت کشور با تأکید بر ضرورت مشارکت مراکز اسقاط خودروهای فرسوده در طرح‌های از رده خارج کردن این دسته از خودروها، بیان داشت: لازم است که مدیریت اسقاط خودروهای فرسوده به بخش خصوصی واگذار شود.
چلویی به فارس بیان داشت: بر اساس بررسی که در سال گذشته انجام شد، مشخص شد که هم‌اکنون بهترین موقعیت است که سن فرسودگی خودروها پایین آید.
وی با بیان اینکه دود ناشی از تبعات کندی خودروهای فرسوده به چشم مردم می‌رود، افزود: معاونت نوسازی از گذشته اقدام به خرید و فروش برگه اسقاط خودروهای فرسوده می‌کرده است که این را نیز می‌توان از دیگر دلایل کندی روند اسقاط خودروهای فرسوده دانست.
به گفته وی،بر طبق آیین‌نامه‌های دولتی این امر باید از طریق مراکز اسقاط صورت گیرد.
چلویی بیان داشت: این اقدام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در حوزه قانونی صحیح نیست و نباید به هیچ عنوان در حوزه دولت چنین اقدامی انجام شود.
وی یادآور شد: این اقدام از سال‌های گذشته و از زمان تشکیل ستاد تبصره ۱۳ توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام شده است.
دبیر انجمن صنفی اسقاط خودروهای فرسوده، تغییر شرایط اقتصادی و بالا رفتن قیمت خودروها را از دیگر علل کندی روند اسقاط خودروهای فرسوده عنوان کرد و بیان داشت: پیشنهاد ما این است که به سن اسقاط خودروهای فرسوده اضافه شود.
وی در پایان درباره تعداد مراکز اسقاط خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشور بیش از ۱۲۰ مرکز اسقاط وجود دارد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.