تسریع تصویب استراتژی معدن در مجلس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

نایب رئیس خانه معدن ایران گفت: استراتژی بخش معدن در واقع سند توسعه و نقشه راه در این بخش محسوب می گردد که باید هرچه سریعتر iبه تصویب مجلس برسد و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محمد رضا iبهرامن در اختتامیه کنگره بین المللی معدن اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی قرار بود سند استراتژی بخش معدن در سال اول چهارمین برنامه توسعه کشور تدوین و تصویب شود، اما این مهم پس از پنج سال iبه سرانجام رسید.

وی ادامه داد: تدوین سند استراتژی معدن حاصل فعالیت حدود ۱۳ تیم مطالعاتی در قالب بیش از ۱۰۰ نفر است و در واقع با تلاشهای صورت گرفته این سند کامل تر از مفاد آن در سال ۱۳۸۷ است.

وی خواستار شتاب بخشیدن برای تصویب این سند از طریق مجلس شورای اسلامی شد، و افزود:چنانچه سند استراتژی بخش صنعت، معدن و تجارت، پیش از استراتژی معدن iبه مجلس برود و تصویب شود، بار دیگر بخش معدن iبه حاشیه خواهد رفت.

بهرامن گفت: اگر سند استراتژی بخش معدن پیش از ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن با بازرگانی مصوب می شد، شرایط این بخش بسیار متفاوت با وضعیت فعلی بود.

وی تصریح نمود: آنچه که مورد تاکید قرار دارد، نگاه جهانی و ملی iبه بخش معدن است، زیرا تمرکز iبه داخل بخش بدون توجه iبه تحولات بین المللی اثر گذار، مانع پیشرفت در این بخش خواهد شد.

نایب رییس خانه معدن خاطرنشان نمود:ایران در شمار ۱۰ کشور برتر برخوردار از ذخایر غنی معدنی است و مجموع ذخایر این بخش ۵۵ میلیارد تن ذکر شده که از این رقم ۳۳ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه برآورد شده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.