تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر تازه ایران به وزیر خارجه گینه

۳۰ آبان ،

سید خلیل ساداتی امیری، سفیر تازه ایران در جمهوری گینه در دیدار با لونسنی فال، وزیر امور خارجه این کشور، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار، لونسنی فال، ضمن خوش آمدگویی به سفیر کشورمان با تاکید مجدد بر آمادگی خود به منظور تداوم همکاری‌ها با سفارت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف، اعلام کرد: سفیر تازه گینه در تهران به‌زودی تعیین و معرفی خواهد شد.

او از برنامه توسعه روابط دو جانبه در کلیه زمینه‌ها استقبال کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه نیز در این دیدار، پس از تبریک انتصاب لونسنی فال به سمت وزیر امور خارجه گینه، سلام‌های گرم وزیر امور خارجه کشورمان را به وی ابلاغ کرد.

او با تشریح پیشرفت‌های حاصله در زمینه خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها با جمهوری گینه و ارائه خدمات در زمینه راه و ساختمان، ساخت سد، کشاورزی، برگزاری نمایشگاه بازرگانی، کالاهای با کیفیت ایرانی و مدیریت شهری تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش غیرمتعهدها و عضویت هر دو کشور در این جنبش و سازمان همکاری اسلامی زمینه‌ای مناسب برای توسعه همکاری‌های ایران و کشورهای آفریقایی به‌ویژه در زمینه‌های بین‌المللی و حقوق بشری فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.