تسهیلات برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی

جام جم آنلاین: رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دولت با ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مناطق زلزله‌زده موافقت کرده است.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در جلسه علنی مجلس گفت: بعد از وقوع زلزله ، بلافاصله جلسه سازمان مدیریت بحران کشور در این زمینه تشکیل شد تا تصمیمات لازم برای امدادرسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اتخاذ شود.

وی افزود: متأسفانه بازسازی بافت‌های فرسوده سرعت خوبی در استان آذربایجان شرقی نداشته ‌و برخی از مردم به دلیل گلی بودن سقف خانه‌هایشان، جان خود را از دست دادند.

حسن قدمی تصریح کرد: متأسفانه وسعت خرابی‌های زلزله اخیر آذربایجان شرقی به دلیل فضای ساخت و ساز، زیاد بوده ‌اما پس از وقوع حادثه، تصمیمات لازم گرفته و اقدامات ضروری انجام شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جلسه خود با معاون استاندار و اعضای کارگروه بحران در این شهرستان‌ها نیز اظهارداشت: شبانه از همه نقاط زلزله‌زده بازدید به عمل آمد و نماینده بنیاد مسکن به همراه وزیر کشور در این جلسه حضور داشتند و با مردم زلزله‌زده دیدار کردند.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ روستا بین ۴۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده و ۱۵ هزار خانه در جریان زلزله تخریب شده است، افزود: دولت با ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی که دو میلیون وام بلاعوض و ۱۲ میلیون وام کم بهره دارد برای این مناطق موافقت کرده و هزینه‌ای را هم برای کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند برای مخارج کفن و دفن اختصاص داده است.

قدمی با اشاره به اینکه فصل سرما نزدیک است، اشاره کرد: اسکان زلزله‌زدگان سریعا باید انجام شود تا زلزله‌زدگان در فصل سرما با مشکل روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه به علت وسعت حادثه نمازخانه و ناهار‌خوری بیمارستان تخلیه و در آنجا تخت اضطراری مستقر شده است، اعلام کرد: ارتش آمادگی پذیرش ۲۰۰ بیمار را دارد و البته دو بالگرد هم به این مناطق اعزام کرد و سپاه و هلال احمر نیز در این زلزله کمک حال زلزله‌زدگان بودند و نیروی انتظامی هم دو بالگرد به مناطق اعزام کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: ۸۳ پس‌لرزه تا دیروز صبح در این شهرها رخ داده که بیشتر آنها بالای سه ریشتر بوده و ساعت ۶:۳۰ صبح امروز پس لرزه‌ای با قدرت ۴٫۷ ریشتر به وقوع پیوست که ما کثرت پس لرزه‌ها را به موسسات مربوطه زلزله‌نگاری اعلام کردیم تا بتوانند از این طریق راهی را برای پیشگیری از خسارت‌های این پس لرزه ها در نظر بگیرند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.