تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح زنجیره “تولید” اختصاص یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر کل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین برای اجرای طرح زنجیره “تولید” به عشایر استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، ایرانپاک مدیر کل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران گفت: پس از بررسی و آسیب شناسی تشکل ها و فعالیت های تعاونی های عشایری، برنامه ای تحت عنوان برنامه راهبردی ساماندهی فعالیت تشکل های عشایری طراحی و برای اجرا به استان ها ابلاغ شد که یکی از آن ها، اصلاح و ارتقای سطح تحصیلات دانشگاهی مدیران و اعضای هیئت مدیره تشکل های عشایری بود.

وی افزود: با این کار و حذف نیروهای ناکارآمد توانستیم در پرداخت هزینه ها، ۶۰ میلیارد ریال کاهش داشته باشیم. 

ایرانپاک با بیان این که معیشت عشایر به دام وابسته است، گفت: هر نوع تحول در اقتصاد عشایری متمرکز بر دام است، به همین دلیل یکی از برنامه های ما برای ارتقای تولید، تولید خوراک دام توسط خود عشایر است.

مدیر کل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور اضافه کرد: تولید غذای دام به شکل صنعتی و تغذیه علمی دام، افزایش بهره وری را به دنبال دارد و برای همین در همه استان ها از سال ۸۵ تاکنون، کارخانه های تولید خوراک دام ایجاد شد ولی در خراسان شمالی کارگاه تولید خوراک دام فعال است و انتظار داریم این کارگاه به کارخانه تبدیل شود.

ایرانپاک با اشاره به در حال اجرا بودن طرح پرواربندی امانی دام در خراسان شمالی به شکل پایلوت کشوری تصریح کرد:  یکی از ملزومات این طرح تولید خوراک و تغذیه دام به شکل علمی است و بدون کارخانه تولید خوراک دام موفق نخواهد شد.

وی از تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن خوراک دام در کشور خبر داد و عنوان کرد: چون این کارخانه ها به تشکل های عشایری تعلق دارد نه به اشخاص، کیفیت تولیدات آن ها بسیار خوب است. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی تقاضای اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را به این بخش داده ایم و اگر با این تقاضا موافقت شود، با همکاری تشکل ها حداقل ۲۰ درصد به تولید گوشت در کشور اضافه می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.