تسهیلات ارائه شده به نفرات برگزیده المپیاد

۱۱اردیبهشت،

۱۵ نفر اول در هر رشته المپیادهای دانشجویی می توانند بدون آزمون ورودی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دلخواه خود ادامه تحصیل دهند.

بهروز کاوه ئی رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمونهای بین الملل در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هدف از برگزاری المپیاد ایجاد انگیزه در دانشجویان و شناسایی نخبگان در علوم مختلف و تعیین بهترین ها در هر رشته می باشد گفت: ۱۵ نفر اول در هر رشته می توانند بدون آزمون ورودی به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دلخواه خود به شرط پذیرش دانشگاه تحصیل کنند.

وی در ادامه گفت: برگزیدگانی که در مقطع PHD موفق به کسب رتبه می شوند توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان بورسیه خواهند شد.

کاوه ئی همچنین اظهار داشت: از امتیازات دیگر قبولی در این آزمون تقبل هزینه های مقالات و سفرهای علمی برای سه نفر اول در هر رشته توسط دانشگاه است.

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمونهای بین المللی در ادامه تصریح کرد: استفاده از بورس ها و کمک هزینه های بنیاد ملی نخبگان از دیگر مزایای برگزیدگان در این آزمون می باشد.

وی در ادامه افزود: دانشجویان پسری که جزو سه نفر اول المپیادهای علمی باشند، پس از گذراندن دوره آموزشی خدمت (دوره ضرورت) می توانند ادامه خدمت سربازی خود را در دانشگاه ها به انجام فعالیتهای پژوهشی سپری می کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.