تسهیلات بانکی برای بخش معدن با نرخهای ترجیحی تامین می شود

‘ حسین گروسی ‘ نماینده مردم شهریار ، قدس و ملارد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالی که به عنوان ‘ تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ‘ از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده ، به دنبال اتخاذ راهکاری هستند که مقدمات طرح جامع حمایت از تولید ملی را فراهم سازند .

رئیس فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : براساس مفادی از این طرح طبق هماهنگی های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بانک های عامل از فرصت های ایجاد اشتغال مناسب حمایت می شود .

وزارت صنعت ،معدن و تجارت در قالب طرحهای مهر ماندگار ۳۰۰ طرح و پروژه مهم صنعتی و معدنی نیمه تمام را با اعتباری به میزان ۱۴ هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۷۰ هزار نفر را تا پایان سال جاری و یا اوایل سال هدف گذاری کرده است .

گروسی خاطرنشان ساخت : مجلس شورای اسلامی درصدد است حمایت از بخش معدن را با بستر سازی برای اعطای تسهیلات بانکی با نرخهای پائین فراهم سازد .

پیش از این بیژن پناهی زاده رئیس شبکه انجمن های صنعتی و معدنی ایران گفته بود ،نرخ سود بالای بانکی امروز مانع از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش معادن می شود و ارقام ۲۷ تا ۳۳ درصدی سود بانکی برای این بخش زیانبار است.

قرار است در سال جاری ۴۱۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه های نیمه تمام صنعتی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد .

اکنون چهار هزار و ۵۰۰ معدن فعال در سطح کشور وجود دارد که از این معادن سال گذشته ۳۴۰ میلیون تن ماده معدنی استخراج شد .

ارزش صادرات بخش معدن در سه ماهه نخست سال جاری به رقم ۵۲۹ میلیون دلار رسید .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۴۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.