تسهیلات برای نوسازی شناورهای مسافری

علیرضا کبریایی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش سطح ایمنی تردد شناورهای مسافری و جابه جایی مسافر، اظهار داشت: در ۵ ساله گذشته برنامه هایی برای افزایش سطح ایمنی تردد شناورهای مسافری، جابه جایی مسافران با بالاترین سطح استاندارهای بین المللی، نوسازی ناوگان مسافری و خروج شناورهای فرسوده در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: به همین منظور از محل وجوه اداره شده تسهیلاتی به تعاونی های حمل و نقل دریایی مسافر و بخش خصوصی اختصاص پیدا کرد تا برای نوسازی شناورها اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ارایه تسهیلات به مسیرهای دریایی پرتردد در اولویت قرار دارد، بیان کرد: مسیرهای دریایی منتهی به جزایر قشم و کیش که بالاترین سطح تقاضای تردد مسافر را دارند در اولویت اختصاص تسهیلات قرار دارند اقداماتی هم برای افزایش کمی و کیفی و بهره برداری از شناورهای مسافری نو پیش بینی شده است. 

 

کبریایی تصریح کرد: چند شناور به عنوان الگو و براساس استانداردهای روز جهان و شرایط منطقه و توانایی ساخت بدون افزایش قابل توجه در هزینه سفر انتخابات شد و برای تولید به یک سازنده داخلی واگذار شده است که این موضوع پس از اطلاع رسانی و دریافت پیشنهاد از سوی شرکت های سازنده داخلی، در کشور آغاز شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.