تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان نرسید

نجفی‌منش :

تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان نرسید

عصر خودرو : دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به وعده دولت برای تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان کمک به هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور گفت: سهمی از این تسهیلات هنوز به قطعه‌سازان پرداخت نشده است.

به نقل از مهر محمدرضا نجفی‌منش گفت: هنوز حتی یک ریال هم از کمک ۲ هزار میلیارد تومان که قرار بود به خودروسازان اختصاص یابد و ۶۰ درصد آن به قطعه‌سازان پرداخت شود، به دست قطعه‌سازان کشور نرسیده است.
دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو افزود: خودروسازان چندی پیش، بخشی از مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کرده‌اند؛ اما از تسهیلاتی که دولت برای خودروسازان در نظر گرفته است، هنوز به قطعه‌سازان پولی پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه همه حرف می‌زنند ولی از عمل خبری نیست، این در شرایطی است که دولت مصوب کرده که از تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومان که قرار است به خودروسازان پرداخت شود، ۶۰ درصد سهم قطعه‌سازان باشد در حالیکه این موضوع تحقق نیافته است.
به گفته نجفی‌منش، اگر پول دست خودروسازان برسد، به سرعت پول قطعه‌سازان پرداخت خواهد شد تا بتوانند قطعات مورد نیاز خودروسازان را تامین کنند.
وی اظهار داشت: در چند ماه اخیر قطعه‌سازان به هیچ وجه موفق به دریافت ارز مرجع نشده‌اند، به‌گونه‌ای که درحال حاضر بیشترین مشکل شرکت‌های قطعه‌ساز، تامین ارز برای واردات مواد اولیه است.
دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه بلاتکلیفی، روزمرگی و عدم تعیین تکلیف نرخ ارز بیشترین ضربه را به صنعت خودرو و قطعه وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: صنعت نمی‌تواند در وضعیت بلاتکلیفی و بدون برنامه از پیش تعیین شده به فعالیت خود ادامه دهد که امیدواریم برای رفع این معضل به زودی تصمیمی اساسی و بلندمدت اتخاذ شود.

جمعه ۱۷ شهریور   ۱۲:۳۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.