تشبیه رئیس جمهور فرانسه به پنگوئن در آلبوم تازه کارلا برونی

۱۹فروردین۱۳،

انتشار تازهترین آلبوم موسیقی کارلا برونی، بازیگر و خواننده ایتالیایی و همسر جنجالی نیکلای سارکوزی، رئیس‌‌جمهور سابق فرانسه، جنجال‌ برانگیز شد، زیرا بعضی از رسانه‌های فرانسوی مدعی شدند که او در یکی از ترانه‌های آلبوم تازه خود، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه را به گونه‌ای تلویحی به پنگوئن تشبیه کرده است.

به گزارش هنرآنلاین، آلبوم تازه موسیقی کارلا برونی که “ترانه‌های کوتاه فرانسوی” نام دارد، قرار است در ماه آوریل ۲۰۲۲ میلادی (اردیبهشت‌ماه) به طور عمومی منتشر شود.

بنابر این گزارش، بعضی از روزنامه‌نگاران فرانسوی با استناد به تعبیر و تفسیرهای برونی، یکی از قطعه‌ها‌‌ی آلبوم تازه او را که پنگوئنی فاقد ادب و هنر بوسیدن دست خانم‌ها را شرح می‌دهد که تنها تو باغ خودش ایستاده، اشاره‌‌ای تلویحی به فرانسوا اولاند می‌دانند.

روزنامه لوفیگارو در این رابطه نوشته: “کارلا برونی از اینکه رییس‌جمهور فرانسه و همسرش، والری ترییرولر، در مراسم تودیع سارکوزی در روز ۱۵ ماه می ۲۰۱۲ میلادی در کاخ الیزه، زوج سارکوزی را تا خودروی آنان بدرقه نکردند، ناراحت شده و در این ترانه از آنان انتقام گرفته است. برونی در این ترانه می‌خواند که ریموند (اشاره به سارکوزی) و همسرش احترامی برای پنگوئن قائل نیستند.”

کارلا برونی که هفته پیش (۲۲ ماه مارس) در مراسم بیست‌ویکمین دوره جوایز سالانه‌ موسیقی اکو در برلین، یکی از قطعات آلبوم تازهش را خواند، این برداشت‌های غیرمنطقی را رد ‌کرد.

به گفته نزدیکان برونی، ترانه‌های این آلبوم به زبان کوچه و بازار نوشته شده و عنوان آن نشان از آن دارد که بانوی سابق کاخ الیزه از سیاست فاصله گرفته و مایل است هوادارانش دوباره او را مثل خواننده‌ای عادی دوست داشته باشند.

به نوشته دویچه‌وله، آلبوم پیشین برونی با عنوان “اگر چیزی اتفاق نیفتاده بود” که ۴ ماه پس از ازدواج او با سارکوزی در تابستان ۲۰۰۸ میلادی انتشار یافت، در مقایسه با فروش میلیونی اولین آلبوم این خواننده Quelqu’un ma dit 2002 فروش چندان چشمگیری نداشت.

این اولین بار نیست که اشاره یا مضمون ترانه‌ای از برونی، جنجال آفرین می‌شود زیرا پس از انتشار یافتن آلبوم پیشین او “اگر چیزی اتفاق نیفتاده بود”، دولت کلمبیا به مضمون یکی از ترانه‌های آن اعتراض کرد.

کارلا برونی و سیاست

کارلا برونی هر چند می‌کوشد خود را از سیاست دور نگاه دارد، باز هم نمی‌تواند در مصاحبه‌های خود از پاسخ‌دادن به پرسش‌های سیاسی خبرنگاران طفره برود. اتهاماتی که به نیکلا سرکوزی دربارهٔ دریافت غیرقانونی پول از لیلیان بتنکور، ثروتمندترین زن فرانسه و وارث شرکت محصولات آرایشی لوریال در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۷ میلادی، یکی از این پرسش‌ها است.

برونی در پاسخ به این پرسش به خبرنگاران فیگارو و پاریزن گفته: “این موضوع برای من و خانواده‌ام، مثل یک آزمایش دردناک است.”

گفته می‌شود که بتنکور، میلیاردر ۹۰ ساله‌ی فرانسوی، از سال ۲۰۰۶ به بیماری فراموشی مبتلا شده است و اطرافیان او از این موقعیت سوء‌استفاده‌های مالی بسیاری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، حسابدار پیشین لیلیان بتنکوراعلام کرده است که وارث شرکت لوریال، در سال ۲۰۰۷، ۵۰ هزار یورو به ستاد انتخاباتی سارکوزی کمک مالی کرده است. این رقم بیش از مبلغی است که اشخاص از نظر قانونی مجاز به پرداخت کمک مالی به نامزدهای انتخاباتی می باشند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، سارکوزی در واپسین جلسه بازپرسی خود به عنوان شاهد‌، ۱۲ ساعت به پرسش‌های ۳ قاضی تحقیق پرونده‌ پاسخ گفت و سرانجام از اتهامات تبرئه شد.
سارکوزی در صدد است به عنوان نامزد حزب اتحاد برای جنبش مردمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ شرکت کند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.