تشخیص خودکار خلق وخوی کاربران روی گوشی هوشمند

۰۵ تیرماه ۱۳،

گروهی از محققان مرکز تحقیقاتی مایکروسافت ابزار تازهی برای گوشیهای هوشمند ارایه کردهاند که بر اساس فعالیتهای کاربر، محل قرار گرفتن او و زمان شبانهروز میتواند حالات و خلق و خوی وی را تشخیص دهد.
محققان در گزارش نهایی مربوط به این ابزار هوشمند نوشتهاند: «سنجش حالات، روحیه و خلق و خوی کاربران میتواند یک اکوسیستم دیجیتالی قابل ملاحظه را روی دستگاههای الکترونیکی کاربران ارایه دهد تا گوشی هوشمند بتواند به صورتخودکار میزان حوصله داشتن کاربر و حالات روحی او را با دوستان نزدیک و اعضای خانواده در میان بگذارد».
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش آمده است: «یکی از نگرانیها در مورد این ابزار حفظ حریم خصوصی کاربران است. اطلاعات مربوط به حالات و خلق و خوی کاربران در شبکههای اجتماعی تنها زمانی به صورت خودکار بهاشتراک گذاشته میشود که شخص از قبل این اجازه راداده باشد. با این اتفاق کاربران میدانند که چه زمان بهتر است با دوست خود صحبت کنند».
 
شرکت مایکروسافت این ابزار را که MoodScope  نام دارد به مدت دو ماه روی ۳۲ کاربر آزمایش کرد و در نهایت توضیح داد که ابزار یاد شده در ۶۶ درصد موارد حالات کاربران را به درستی تشخیص داده است. این ابزار به صورت یادگیرنده عمل میکندکه گفته میشود پس از گذشت مدتی میزان درستی تشخیصهای آن تا ۹۳ درصد افزایش میابد.
مایکروسافت توضیح داده است که ابزار MoodScope برای تشخیص حالات کاربران به هیچ حسگر اضافی نیاز ندارد و روزانه تنها ۳٫۵ میلیوات انرژی مصرف میکند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.