تشخیص نادرست،از علل جراحی های غیر ضروری بیماران

۲۷م دیماه ،

تشخیص نادرست بیماری های مختلف از علل جراحی های غیر ضروری و عوارض جراحی هاست.

کوروش منصوری فیزیوتراپ کشورمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: تشخیص ناصحیح پزشکی در علوم معاینه دقیق اولیه می تواند زمینه ساز بروز عوارض متعددی در اشخاص و سنین مختلف شود.

وی افزود: بیهوشی ، ضعف بدن، ریزش مو، هزینه بالای مسکن ها و دارو های کنترل درد که سالیانه اقتصاد درمان را با چالش مواجه می کند از عوارض جراحی های محسوب می گردد.

منصوری اظهار داشت: تمام پزشکان و بیماران با ایده درمان به تعامل به هم می پردازند اما بعضی مواقع بیماران به درمان نیمه کاره و عدم رعایت اصول تجویز شده توسط پزشک به پزشکان دیگر روی می آورند.

منصوری گفت: فتق دیسک کمر از مشکلاتی که اشخاص در وهله اول تحت درمان جراحی قرار می گیرند و این در صورتی است با افزایش سن اشخاص، مولکول های آبدوست در مهره های دیسک کمر به ترشح بعضی مواد که به انعطاف پذیری می انجامند،  کمتر می پردازند که با ورزش و حرکات اصلاحی می توان در کنترل درد و انعطاف پذیری ستون فقرات گام برداشت .

منصوری گفت: اعمال جراحی در بعضی مواقع برای این اشخاص غیر ضروری است و اشخاص باید تمام مراحل درمان را با ارجاع به پزشک متخصص و به موقع انجام دهند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.