تشدید بحران‌ها در سوریه بهانه‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن جهان اسلام

۳۰م آذر ،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترکیه باید رفتار و اقداماتش را نسبت به بحران سوریه تعدیل کرده و از هر گونه مداخله که جهان اسلام را تحت الشعاع قرار می‌دهد جلوگیری کند.

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص بحران سوریه گفت: ایران و ترکیه هیچ‌کدام نباید خود را وارد حواشی بحران سوریه  کنند چرا که رودرویی آنها حتی در حد تبیلغات به زیان هر دو کشور خواهد بود.

وی با بیان این که این گونه اقدامات جهان اسلام را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ادامه داد: ترکیه باید رفتار و اقداماتش را نسبت به بحران سوریه تعدیل کرده و از هر گونه مداخله که جهان اسلام را تحت الشعاع قرار می‌دهد جلوگیری کند.

شفیعی افزود: اینگونه اقدامات این فرصت را برای دشمنان ایران و ترکیه فراهم می کند تا بتوانند راحت‌تر به هر دو کشور ضربه بزنند چرا که دشمن همواره در پی این است که جهان اسلام را رودروی یکدیگر قرار دهد.

وی با اشاره به دخالت‌های خارجی در سوریه تصریح کرد: قربانی اصلی بحران سوریه ملت این کشور می باشند و آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی سعی دارند از این آب گل‌ آلود به نفع خود بهره گیرند.

شفیعی ادامه داد:  گروه‌هایی که در سوریه و با هر عنوانی به دنبال ایجاد درگیری و خشونت می باشند، چاره‌ای جز مذاکره ندارند و در نهایت  به این نتیجه خواهند رسید.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان یادآورشد:  چنانچه معارضین تروریست در سوریه  قدرت گیرند درگیری‌ها در این کشور وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.