تشدید طرح نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی در استان مرکزی


تشدید طرح نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی در استان مرکزی

۰۹:۰۹ (پنج شنبه ۲۹ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، گفت: طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان توسط تیم‌های نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی درسطح استان به اجرا در خواهد آمد.

سید “سعید حسینی” اظهار کرد: طرح نظارت بهداشتی ویژه فصل تابستان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش خرید و مصرف فرآورده های خام دامی از جمله گوشت سفید و قرمز توسط شهروندان، توسط تیم‌های نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی درسطح استان به اجرا در می‌آید.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی، اضافه کرد: با توجه به این‌که افزایش خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی از جمله لبنیات، گوشت قرمز و سفید در ایام ماه رمضان بیشتر از ایام قبل است، در این راستا تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور و خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی در سطح استان تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می‌شوند.

وی افزود: بازرسی و نظارت جدی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های دامی در ایام ماه مبارک رمضان در اولویت برنامه‌های کاری این اداره کل قرار دارد.

حسینی اضافه کرد: هدف از این طرح، ارتقاء سلامت و بهداشت جامعه و اطمینان خاطر مردم از سلامت مواد پروتئینی در ماه رمضان است.

این مقام مسوول اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی ازبیماری‌های مشترک ریشه در مصرف فرآورد‌ه‌های خام دامی آلوده وغیر بهداشتی دارند باید شهروندان، گوشت قرمز و سفید مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی و یا داشتن لیبل دامپزشکی و از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و به هنگام خرید گوشت قرمز به لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و تاریخ تولید و انقضاء در محصولات پروتئینی بسته‌بندی دقت بیشتری داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی، خاطرنشان کرد: شهروندانی که نیازمند مشاوره در خصوص مسائل بهداشتی فرآورده‌های دامی هستند نیز می‌توانند با شبکه دامپزشکی محل سکونت خود تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان دامپزشکی مطرح کنند.

.

.

.

.

..

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.