تشدید بحران مالی در اروپا/ خطر از بین رفتن ۴٫۵ میلیون شغل

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه آلمانی “هامبورگر ابند بلات” سازمان بین المللی کارILO  درباره افزایش خطرناک بیکاری در منطقه یورو هشدار داده و تصریح کرد بدون اقدامات سیاسی و اقتصادی لازم این خطر وجود دارد که در چهار سال آینده ۴٫۵ میلیون شغل دیگر در این منطقه از دست برود.

بر اساس بررسی سازمان بین المللی کار که روز گذشته در ژنو منتشر شد  به این ترتیب شمار بیکاران در ۱۷ عضو منطقه یورو که در حال حاضر ۱۷٫۴ میلیون نفر است به حدود ۲۲ میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

“جان سوماویا” Juan Somavia دبیر کل ILO  در این باره هشدار داده و اظهار داشته است که بدون در پیش گرفتن اقدامات هدفمند برای افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد واقعی این منطقه ، بحران اقتصادی شدت پیدا کرده و بهبودی در بازار کار هرگز شروع نخواهد شد. یک طرح جهانی در این باره ضروری است، به گونه ای که رشد و جهانی سازی بیشتر روی خلق جایگاههای کاری جهت دهی شود.

بر اساس این گزارش در کشورهایی از منطقه یورو که در آنها از سال ۲۰۰۸ جایگاههای کاری جدیدی خلق شده است هم نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شرایط بازار کار بهبودی نداشته است. در کل بیکاری از سال ۲۰۱۰ در بیشتر از نیمی از کشورهای منطقه یورو افزایش پیدا کرده است.

سازمان بین المللی کار همچنین در گزارش خود تصریح کرده است که عواقب یک رکود طولانی مدت در بازار کار به ویژه برای جوانان جویای کار بد است. در حال حاضر بیش از سه میلیون بیکار در منطقه یورو جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ سال هستند. تقریبا بیش از یک سوم جمعیت توانای کار در منطقه یورو یا بیکار هستند و یا از بازار کار کنار زده شده اند و دوران بیکاری افراد به طور مرتب افزایش می یابد.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار هنوز تصویر واقعی از وضعیت بیکاری در منطقه یورو وجود ندارد چرا که بسیاری از شرکتها به امید بهبود اوضاع اقتصادی هنوز کارمندان خود را نگه داشته اند. اگر انتظارات آنها برآورده نشود یک فقدان و از بین رفتن اساسی جایگاههای شغلی در منطقه یورو رخ خواهد داد. همه علامتها از یک رکود طولانی مدت در بازار کار خبر می دهد که شایستگی ارز مشترک در منطقه یورو را در آینده تهدید می کند.

این سازمان بین المللی از جمله توصیه می کند که اقدامات برای ترمیم سیستمهای مالی با دادن اعتبار به شرکتهای متوسط و کوچک به منظور ایجاد شغل همراه شود. همزمان نویسندگان این گزارش درخواست می کنند که برای نجات بانکها از سهامداران درخواست شود که پول خود را بیاورند به جای اینکه از پولهای مالیاتی در این راستا استفاده شود که بهتر است این پولها به منظور اقداماتی برای ایجاد شغل استفاده شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.