تشدید تلاش‌ها برای حذف هزینه رومینگ در اتحادیه اروپا

۰۸خردادماه،

مدیر کمیسیون دیجیتالی اروپا مذاکراتی را با پارلمان این اتحادیه آغاز کرده است تا بر مبنای آن به پرداخت هزینه رومینگ داخل اتحادیه اروپا پایان دهد.
 
 
نیلی کروئز(Neelie Kroes) مدیر کمیسیون دیجیتالی اروپا مذاکراتی را با پارلمان این اتحادیه آغاز کرده است تا بر مبنای آن به پرداخت هزینه رومینگ داخل اتحادیه اروپا پایان دهد.
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، کروئز طی سخنرانی خود در پارلمان اروپا اعلام کرد که خواستار حمایت مقامات بلندپایه این قاره برای حرکت به سمت تصویب قانونی است که از تعطیلات عید پاک در سال ۲۰۲۴ میلادی برای تمامی شرکت‌های مخابراتی فعال در این منطقه عملی شود.
 
او طی این سخنرانی گفت: من می‌خواهم تا به شهروندان نشان دهیم که اتحادیه اروپا مراقب زندگی آن‌ها است. برای این امر ما قوانین دیجیتالی را به تصویب می‌رسانیم که به انتظارات مشروع مردم پاسخ می‌گوید. من از شما می‌خواهم به زندگی خود ادامه دهید و دیگر نگران پرداخت هزینه‌های مخابراتی رومینگ نباشید.
 
اتحادیه اروپا تاکنون گام‌هایی را در راستای کاهش هزینه خدمات رومینگ در این منطقه برداشته است و آخرین اقدام آن در این زمینه مربوط به ژوئیه ۲۰۱۲ می‌شود. در حال حاضر هر یک از ساکنان منطقه یورو می‌بایست به‌ازای هر دقیقه تماس با تلفن همراه خود از کشور خارجی کمتر از ۰٫۲۹ سنت و به‌ازای هر تماسی که با آن‌ها برقرار می‌شود دقیقه‌ای کمتر از ۰٫۰۸ سنت پرداخت کنند.
 
قرار است که از ژوئیه امسال یعنی حدود یک ماه دیگر قیمت های یاد شده به ۰٫۱۹ و ۰٫۰۵ سنت کاهش یابند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.