تشدید درگیریها میان نیروهای امنیتی عربستان و تظاهرکنندگان

درگیریها بین نیروهای امنیتی عربستان و تظاهرکنندگان به طورقابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، منابع خبری از افزایش قابل ملاحظه درگیری ها بین نیروهای امنیتی عربستان و تظاهرکنندگان مسالمت جو خبر دادند.

روند سرکوب در عربستان سعودی رو به افزایش است و درگیری ها بین نیروهای پلیس عربستان و تظاهرکنندگان مسالمت جو به طور قابل ملاحظه افزایش یافته است.

گزارشگر این شبکه در گزارشی درباره این موضوع گفت در شهر القطیف شماری از تظاهرکنندگان در تیراندازی نیروهای امنیتی عربستان به آنها زخمی شدند.

برخی منابع گفتند نیروهای امنیتی آل سعود به تعقیب برخی از جوانان در شهر القطیف ادامه می دهند. در این حال مقامات عربستان بخشنامه ای به خطبای جمعه در همه مساجد منطقه الشرقیه ارسال کردند تا برپایی تظاهرات و راهپیمایی را حرام اعلام کنند.

مقامات عربستان در بازداشت خطبای جمعه این منطقه که به دستورات آنها پایبند نبودند، تردید نکردند. مقامات آل سعود اخیرا تدابیر بیشتری در مناطق مختلف و روستاهای منطقه الشرقیه اتخاذ و تجهیزات نظامی در این مناطق مستقر کرده اند اما با وجود اتخاذ همه این تدابیر، ساکنان مناطق الشرقیه به تظاهرات و راهپیمایی ادامه دادند و با سردادن شعارهایی خواستار سقوط رژیم آل سعود شدند.

اما اکنون این سئوال مطرح می شود که چرا آمریکا از اقدام عربستان به نقض حقوق بشر که به طور علنی انجام می دهد و نقش آن در سرکوب اعتراضات مردمی برای درخواست برقراری دموکراسی در بحرین، انتقاد نکرده است؟.

گزارشگر این شبکه در پایان گفت هر چقدر هم که برخی رسانه ها برای پنهان کردن این مسئله تلاش کنند، این مسئله دیگر پوشیده نیست. آل سعود در معرض طوفان اجتماعی قرار دارد که ویرانگر خواهد بود به ویژه اگر حکام آل سعود به سرکوب مردم و وحشیگری خود علیه آنها ادامه دهند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.