تشدید علائم حساسیت و آلرژی با استفاده از نگهدارنده‌های صنعتی

۲۳فروردین۱۳،

تشدید علائم حساسیت و آلرژی با استفاده از نگهدارنده‌های صنعتی

تشدید علائم حساسیت و آلرژی با استفاده از نگهدارنده‌های صنعتی

نگهدارنده‌های صنعتی همچون بنزوات سدیم سبب تشدید علائم حساسیت و آلرژی به شکل واکنش‌های تنفسی و پوستی می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل ازممتازنیوز، دکتر خدیجه رحمانی، فوق تخصص تغذیه، گفت:‌یکی از مواد نگهدارنده صنعتی بنزوات سدیم است که در کارخانه‌ها در تهیه سس، ترشی شور و آبمیوه، شربت، کنسانتره‌ها، گوشت، مارگارین، برد تخم مرغ، ماهی، نوشابه‌های گازدار، مرباها و ژله صنعتی، میوه‌های نگهداری شده، استفاده می‌شود.
 
وی افزود: استفاده از این ماده نگهدارنده برای اشخاص سالم در حد مجاز، کم ضرر است اما برای اشخاص حساس و با سابقه حساسیت و آلرژی در همین حد مجاز هم سبب تشدید علایم بیماری می‌شود.
 
این استاد  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: استفاده از مواد غذایی که حاوی نگهدارنده بنزوات سدیم می باشند سبب تشدید علایم بیماری که به شکل واکنش‌های تنفسی و پوستی در آسم و اگزما و دیگر موارد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه به اشخاص با بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن به شدت پیشنهاد می‌شود از مواد صنعتی حاوی نگهدارنده بنزوات سدیم استفاده نکنند توضیح داد: برای این اشخاص از غذاهای خانگی و طبیعی که حاوی نگهدارنده‌های طبیعی نیستند استفاده شود و چرا که مواد نگهدارنده صنعتی خطر سلامتی دارند.
 
رحمانی در خصوص نگهدارنده ها گفت: نگهدارنده مواد غذایی در یکی از ۳ دسته جلوگیری کپک و قارچ، جلوگیری از اکسیداسیون، جلوگیری از رسیدن میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود.
 
وی افزود: نگهدارنده‌های طبیعی بیشتر در منازل در تهیه مربا یا کمپوت خانگی، یا شور ها و ترشی‌ها شامل موادی مانند نمک، شکر، سرکه است.
 
رحمانی یادآور شد: مواد نگهدارنده صنعتی در صنایع غذایی صنعتی استفاده می‌شود که مواد شیمیایی که به منظور جلوگیری از کپک‌ها و قارچ‌ها در جلوگیری از اکسیداسیون و یا ترکیب مواد با یکدیگر به کار می‌روند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.