تشدید نگرانی کشورهای تحت حمایت آمریکا پس از رایزنی ظریف با مقامات عربی

اردیبهشت ۱۴۰۳

تکرار/سید‌افقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت:سفرهای وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس و رایزنی‌های متعدد با آن‌ها نگرانی‌ کشورهای مورد حمایت آمریکا را تشدید کرده است.

“سیدهادی سید‌افقهی” در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی  ممتاز نیوز،  با اشاره به رایزنی‌های منطقه‌ای اخیر مقامات آمریکایی پیرو توافقات ژنو اظهار داشت: پس از به توافق رسیدن برنامه هسته‌ای ایران شاهد برداشته شدن  موانع گسترش دیپلماسی در کشور بوده‌ایم .
 
 وی بابیان اینکه پس از مذاکرات ژنو  بسیاری از کشورهای عربی منطقه، همچنین رژیم غاصب صهیونیستی از توافقات میان ایران و ۵+۱ ابراز نگرانی کردند، افزود: سفرهای وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس و رایزنی‌های متعدد با آن‌ها نگرانی‌ کشورهای مورد حمایت آمریکا را تشدید کرده است.

سید افقهی پیرامون دیدار اخیر مقامات آمریکا از کشورهای عربی، بیان داشت: توافق ژنو مقامات آمریکایی را از حمایت کشورهای عربی منصرف نکرده است، چرا که این اطمینان خاطر را به آنها داده‌اند .

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات در منطقه از تئوری ایران هراسی آمریکایی‌ها در میان کشورهای منطقه نمی‌کاهد زیرا فروش تسلیحات غرب، به ویژه آمریکا به کشورهای منطقه با تکیه بر شعار ایران هراسی صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.