تشریح اولویت‌های اصلی جبهه پایداری برای دولت یازدهم/ نمی‌توان با مسائل فرهنگی همچون اجسام فیزیکی برخورد کرد

۲۸اردیبهشت،

معاون اول دولت نهم و مسئول تدوین برنامه جبهه پایداری در نشست خبری با اصحاب رسانه مهمترین اولویت‌ها و سرفصل‌های برنامه دولت آتی این جبهه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ “پرویز داوودی” مسئول تدوین برنامه جبهه پایداری انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه برنامه دولت یازدهم این جبهه با همکاری اساتیدی از دانشگاه، حوزه و دستگاه‌های اجرایی تهیه شده است، اظهار داشت: محورهای اصلی این برنامه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و سیاست داخلی و خارجی ترسیم شده و جهت گیری‌های آن با احزاب انقلاب اسلامی هماهنگ شده است.

داوودی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این برنامه تا چه اندازه با برنامه‌های سایراصولگرایان تطبیق دارد، گفت: اصولگرایان طیف های وسیعی می باشند و بسیاری از آنان هم برنامه‌هایشان را مطرح نکردند، بلکه برنامه بعضی‌ها در سایت‌ها وجود دارد اما نوعا چون اصولگرایان اهداف مشترکی دارند، ما هم تفاوت‌های چندانی با ‌آنها نداریم، اما در بخش جزئی برنامه‌ها ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

وی افزود: توجه به عدالت مردمی کردن فعالیت‌ها از جمله مباحثی است که ما در تدوین این برنامه به آن توجه کرده‌ایم.

مسئول تدوین برنامه جبهه پایداری ادامه داد: اولویت مسائل فرهنگی یکی از نکات مورد تاکید ما در این برنامه‌ها بوده است و بحث مبارزه با فساد نیز از اولویت‌های اصلی و مهم این برنامه است.

داوودی گفت: ما از ابزارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای رفاه عموم مردم استفاده می‌کنیم و معیار ما این است که در اجرای سیاست‌ها عموم مردم و به ویژه طبقات محروم نفع ببرند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در بخش فرهنگی این برنامه‌ها مسئله تفکیک جنسیتی و گشت ارشاد با همان روال ادامه می‌یابد یا خیر؟ اظهار داشت: بحث فرهنگی یکی ازاولویت‌های مهم این برنامه است و مسائل فرهنگیمان را هم باید از متن اسلام، آیات و احادیث استخراج و عملیاتی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست‌های فرهنگی بسیار ظریف و هنرمندانه اجرا شود، افزود: اگر ما میخواهیم معیارها و ارزشهای اسلامی در جامعه بیش از این عملیاتی و شناخته شود، قاعدتا باید بسیار پرکارتر باشیم و در مورد مصادیق سوال شما نیز باید در نظر گرفته شود اما نمی‌توان با مسائل فرهنگی مثل اجسام فیزیکی برخورد کرد و اگر در جامعه فساد بالاتری هم وجود داشته باشد، اسلام راهکارهای مقابله با آن را دارد.

این خبر در حال تکمیل است


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.