تشریح جزئیات جلسه ارزی بخش خصوصی

۱۸ام بهمن ،

بینا- جلسه آتی معاون اول رییس جمهوری با مسئولان بانک مرکزی و بخش خصوصی در زمینه بررسی اثرات تغییر پایه پولی کشور از ارز مرجع به ارز مبادله ای است.
به گزارش بیناف حمید صافدل معاون وزیر صنعت و تجارت، با اعلام این مطلب به موج اظهار داشت: در جلسات دوره ای مسئولان اقتصادی کشور با معاون اول رییس جمهور همواره مسائل اقتصادی از جمله بخش تجارت، صنعت، واردات، صادرات و یا موضوعاتی که از آن دستگاه های مختلف برداشت های متفاوتی دارند، مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: از آنجایی که نوسانات نرخ ارز از مهر ماه آغاز شده و محاسبه پایه پولی از ارز مرجع به ارز مبادله ای تغییر کرده است، در جلسه چهارشنبه به بررسی نوسانات نرخ ارز و تغییرات محاسبه ای پایه پولی کشور می پردازیم.
رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: در دوره انتقال محاسبه پایه پولی کشور از ارز مرجع به ارز مبادله ای ممکن است اسنادی از سوی بخش خصوصی نزد بانک ها باشد که هر یک از آنها شرایط متفاوتی دارند بنابراین لازم است تا این اسناد با توجه به شرایط خاص خود بررسی شوند.
معاون وزیر صنعت و تجارت تصریح کرد: به طور قطع بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار پولی و مالی کشور سیاست ارزی خود را اعلام کرده است، اما کماکان در اجرای این سیاست ها میان بانک عامل و مشتریان اختلاف نظرهایی وجود دارد و ما قصد داریم در این جلسه شرایطی را مهیا کنیم تا امور بانکی فعالان اقتصادی تسهیل شده و مسائل ارزی آنها تا حد امکان مرتفع شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.