تشریح تلاش های ایران برای بازگشت آرامش به سوریه

۱۳م آذر ،

هیثم مناع قائم مقام کمیته هماهنگی گروههای ملی سوریه ( هیئت تنسیق ) که برای رایزنی با مقامات کشورمان درتهران به سر می برد امروز با علی اکبر صا لحی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر مور ارجه در این دیدار با تاکید بر ضرورت گفتگوهای سوری – سوری برای برون رفت از مشکلات موجود، به راه حل سیاسی به عنوان تنها مسیر منطقی برای بازگشت سوریه به آرامش تصریح کرد.
صالحی در ادامه اقدامات کشورمان برای ایجاد وحدت نظر بین طرفهای اختلاف در سوریه و ایجاد فضای دوستی و تحمل طرف دیگر و همچنین طرح پیشنهادی کشورمان در خصوص سوریه را تشریح و اقدام اخیر ایران برای  گفتگوی ملی گروههای سوریه در تهران را بیانگر افق نگاه ایران مبنی بر راه حل سوری – سوری و جلوگیری از خشونت و تسکین رنجهای مردم سوریه و ایجاد بستر مناسب به منظور اجرای روند دمکراتیک در این کشور دانست.
صالحی همچنین با تبیین تلاشهای ایران در سطوح منطقه ای و بین المللی برای بازگشت آرامش به سوریه ،وضع موجود را به نفع هیچیک از طرفین ندانست و بعضی اقدامات مداخله جویانه خارجی در زمینه ایجاد اختلاف بین دیدگاههای سیاسی ، دینی و مذهبی در سوریه را در جهت اهداف سیاسی بدخواهان این کشور ارزیابی کرد.
هیثم مناع قائم مقام کمیته هماهنگی گروههای ملی سوریه نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی مثبت از اقدامات و تلاشهای  ایران در خصوص سوریه در چارچوب حمایت از پیشنهادات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه ، کمیته چهارجانبه و برگزاری نشست گفتگوی ملی سوریه که اخیرا در تهران برگزار شد، دیدگاه کمیته هماهنگی گروههای ملی سوریه در خصوص حل مشکلات این کشور در ابعاد مختلف داخلی ، منطقه ای و بین المللی را تشریح کرد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.