تشریح جزئیات سؤالات و مدت زمان کنکور سراسری ۹۳

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

تشریح جزئیات سؤالات و مدت زمان کنکور سراسری ۹۳

تشریح جزئیات سؤالات و مدت زمان کنکور سراسری ۹۳

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور جزئیاتی از سؤالات و مدت پاسخ‌گویی به سؤالات کنکور سال ۹۳ را اعلام کرد.

به گزارش ممتاز ، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات سؤالات کنکور امسال، گفت: آزمون سراسری سال ۹۳ برای داوطلبان گروه‌های پنج‌گانه  آزمایشی همانند سال قبل در یک مرحله برگزار می‌شود. داوطلبان در یک جلسه به سؤالات عمومی و اختصاصی به‌صورت تستی و چهار گزینه‌ای پاسخ می‌‌دهند.

وی افزود: سؤالات کنکور امسال نیز دقیقاً از دوره پیش‌دانشگاهی و دوره دبیرستان نظام تازه سالی‌واحدی که کتب آن در دفترچه شماره یک اعلام شده بود طراحی شده و در صورتی که قسمت و یا فصولی از مطالب توسط آموزش و پرورش حذف شده از آن بخش سؤالی طرح نشده است.

سؤالات کنکور امسال مفهومی است

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: سؤالات کنکور امسال مفهومی است، اما این مسئله به‌منزله دشوار بودن سؤالات نیست و داوطلبانی که کتب درسی را مطالعه کرده‌‌اند می‌توانند به سؤالات پاسخ دهند.

توکلی با اشاره به جزئیات سؤالات گروه‌های مختلف آموزشی، گفت: هریک از داوطلبان آزمون باید به ۱۰۰ سؤال دفترچه سؤالات عمومی پاسخ دهند. ۲۵ سؤال مربوط به زبان و ادبیات فارسی، ۲۵ سؤال مربوط به زبان عربی، ۲۵ سؤال مربوط به  فرهنگ و معارف اسلامی و ۲۵ سؤال مربوط به  زبان خارجی انگلیسی است و داوطلبان باید به این ۱۰۰ سؤال در مدت ۷۵ دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که معارف غیراسلامی یا زبان خارجه غیرانگلیسی را انتخاب کرده‌اند باید به سؤالات مربوط به زبان اقلیت‌های مذهبی مانند؛ مسیحی، کلیمی و زرتشتی یا زبان‌های غیرانگلیسی مانند آلمان، فرانسوی یا روسی پاسخ دهند.

توکلی با اشاره به جزئیات سؤالات هر گروه گفت: دفترچه آزمون اختصاصی گروه ریاضی و فنی شامل یک دفترچه به‌نام دفترچه شماره ۲ است و داوطلبان این گروه باید به ۱۳۵ سؤال اختصاصی در مدت ۱۷۵ دقیقه پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان گروه علوم تجربی (به‌جز دارندگان دیپلم بهیاری یا شاغلان حرفه بهیاری که دارای دو دفترچه می باشند) در مجموع به ۱۷۰ سؤال اختصاصی در مدت ۱۷۵ دقیقه  پاسخ می‌دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: به دارندگان مدرک بهیاری یا بهیاران شاغل ۵۰ سؤال تخصصی بهیاری در دفترچه شماره ۳ ارائه می‌شود و این داوطلبان باید در مدت سی دقیقه به سه سؤالات دفترچه عمومی، اختصاصی و تخصصی بهیاری پاسخ دهند.

توکلی با اشاره به جزئیات سؤالات داوطلبان علوم انسانی، یادآور شد: داوطلبان گروه علوم انسانی (به‌جز دارندگان گواهینامه پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که دارای دو دفترچه می باشند) باید به ۱۸۰ سؤال اختصاصی در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: دارندگان گواهینامه پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی براساس ضوابط علاوه بر آزمون عمومی و اختصاصی باید به ۲۰ سؤال اصول عقاید و فقه مندرج در دفترچه شماره ۳ در مدت ۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز باید به ۱۶۰ سؤال اختصاصی در مدت ۱۶۵ دقیقه پاسخ دهند.

توکلی گفت: دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجه برای داوطلبانی که زبان خارجی انتخابی آنان انگلیسی، آلمانی یا فرانسه است شامل ۷۰ سؤال اختصاصی است که داوطلبان فرصت دارند در مدت ۱۰۵ دقیقه به این سؤالات پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان زبان‌های خارجه ایتالیایی و روسی نیازی به پاسخ‌گویی به سؤالات ندارند و دفترچه شماره دو به این گروه آزمایشی ارائه نمی‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه آزمون عمومی و اختصاصی به هریک از داوطلبان پنج گروه آزمایشی یک پاسخ‌نامه برای درج پاسخ سؤالات آزمون عمومی و اختصاصی ارائه می‌شود که داوطلبان برابر دستورالعمل مربوطه باید نسبت به پاسخ‌گویی به سؤالات در پاسخ‌نامه خود اقدام کنند.

 

/۱۱۷/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.