تشریح جزئیات پرونده‌های “ب.ز”، “شهید خلیلی”و “ستار بهشتی” از زبان دادستان کل کشور

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت از جمله، تاکید بر گسترش مناسبات دو جانبه ایران و عراق، آخرین وضعیت محاکمه غیابی عاملان متواری فتنه ۸۸/جزئیات پرونده‌های “ب.ز”، “شهید خلیلی”،”حادثه قم”، “رئیس جمهور سابق” و “ستار بهشتی”، برگزاری نشست سراسری معاونت فرهنگی دادگستری‌ها در بوشهر، دولت قدردان اعتماد مردم در انصراف از یارانه‌ها باشد، و … مهمترین اخبار قضا در هفته‌ گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته‌ای که گذشت از جمله، تاکید بر گسترش مناسبات دو جانبه ایران و عراق، آخرین وضعیت محاکمه غیابی عاملان متواری فتنه ۸۸/جزئیات پرونده‌های “ب.ز”، “شهید خلیلی”،”حادثه قم”، “رئیس جمهور سابق” و “ستار بهشتی”، برگزاری نشست سراسری معاونت فرهنگی دادگستری‌ها در بوشهر، دولت قدردان اعتماد مردم در انصراف از یارانه‌ها باشد، و … مهمترین اخبار قضا در هفته‌ گذشته بود.

** رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این مجمع همچنین جایگاه و اهمیت مبارزه با فساد را در دین مبین اسلام و نیز قوانین و تجارب جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه تشریح کرد.



های چهارگانه رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای بازگشت اموال ناشی از فساد به کشورهای مبدأ

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی در “دومین مجمع بین‌المللی مبارزه با فساد در بغداد” چهار پیشنهاد برای بازگرداندن اموال ناشی از فساد به کشورهای مبدأ مطرح کرد.

** حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی روز ۱۹ فروردین ماه برای دیدار با مقامات قضایی و سیاسی عراق به بغداد سفر کرده است.


تاکید بر گسترش مناسبات دو جانبه ایران و عراق

وزیر دادگستری کشورمان در دیدار با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر گسترش مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

** حجت‌الاسلام والمسلمین”سید ابراهیم رئیسی”  صبح یکشنبه در مراسم تشییع پیکر سه شهید گمنام در ستاد راهور ناجا اظهارداشت: دشمنان این مرز و بوم بدانند که تشییع شهدای گمنام که برای دفاع از حریم انقلاب، ارزش‌ها، ولایتمداری، جهاد و شهادت جان خود را نثار کرده‌اند را همواره پیش روی خود خواهیم داشت.

ملت ایران به پشتوانه شهدا و ولایت فقیه از قطعنامه‌های غرب هراسی ندارد

معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمنان بدانند، تصویب قطعنامه و بر زبان جاری کردن آنچه که در شان ملت ما نیست را به برکت خون شهدا هیچ حساب نمی‌کنیم و با وجود این همه شهید و ولایت فقیه هرگز از قطعنامه‌ها هراسی نداریم.

** حجت‌الاسلام والمسلمین “غلامحسین محسنی اژه‌ای” در شصتمین نشست خبری خود که عصر  ۲۵ فروردین ماه سال ۹۳ با اصحاب رسانه برگزار شد، به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

آخرین وضعیت محاکمه غیابی عاملان متواری فتنه ۸۸/جزئیات پرونده‌های “ب.ز”، “شهید خلیلی”،”حادثه قم”، “رئیس جمهور سابق” و “ستار بهشتی”

سخنگوی دستگاه قضا در شصتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، آخرین وضعیت محاکمه غیابی عاملان متواری فتنه ۸۸ به خارج‌ و جزئیات پرونده‌های “ب.ز”، “شهید خلیلی”، “حادثه قم”، “رئیس جمهور سابق” و “ستار بهشتی” را تشریح کرد.

** حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بر لزوم انضباط اقتصادی در کشور تاکید کرد.

بنای ما حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است

معاون اول قوه قضائیه در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اگر مرزبانی و نظارت در بخش‌های مختلف تقویت شود و فعالیت بانک‌ها، موسسات و همه بخش‌های اقتصادی تحت کنترل و نظارت باشد، امنیت اقتصادی در کشور شکل می گیرد و بسترهای لازم برای فعالیت سالم اقتصادی فراهم خواهد شد.

** یکصد و شصت و پنجمین جلسه مجمع مدیران کل امور اداری و منابع انسانی قوای سه گانه به میزبانی وزارت دادگستری برگزار شد.

مجمع مدیران کل امور اداری قوای سه گانه را برگزار کرد

طی یکصدمین جلسه مجمع مدیران کل امور اداری قوای سه گانه در خصوص مباحث مرتبط با امور اداری و نکاتی از قوانین و بخشنامه‌های مربوط به سال جدید، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

** در این سفر حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با تمامی معاونت‌های فرهنگی دادگسترهای سراسر کشور در عسلویه هم نشستی خواهد داشت.

برگزاری نشست سراسری معاونت فرهنگی دادگستری‌ها در بوشهر

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت فرهنگی قوه قضاییه از برگزاری نشست سراسری معاونت فرهنگی دادگستری‌های سراسر کشور با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه در بوشهر خبرداد.

** کفار، مشرکین، استعمارگران غرب و اسرائیل با برنامه حساب شده و بلندمدت خود دنیای اسلام را گرفتار بلیه کرده‌اند و مسلمانان در کشورهای مسلمان به جای آن‌که به فکر این تهدیدات و رشد و ترقی خود باشند، در دام آن‌ها گرفتار شده و به جان هم افتاده‌اند.

مسلمانان مراقب باشند گرفتار دام‌ دشمن نشوند

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن بیان این مطلب که مسلمانان باید مراقب باشند تا در دام دشمن نیفتند، گفت: اسرائیل و عوامل سلطه به دنبال پیاده کردن اهداف شیطانی خود در منطقه هستند و ما باید مراقب باشیم تا در دام آن‌ها گرفتار نشویم.

** جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی امروز سه شنبه(۲۶فروردین) به ریاست آیت‌الله “احمد محسنی گرکانی” و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین “محسنی اژه‌ای” و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل شد.


دولت قدردان اعتماد مردم در انصراف از یارانه‌ها باشد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: مسئولین باید قدردان مردمی که انصراف خودشان از دریافت یارانه را اعلام و به ندای دولت لبیک می‌گویند باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.