تشریح دلایل پناهندگی شاهزاده سعودی/ ایجاد محدودیت برای خانواده ها

به گزارش خبرگزاری مهر، “ساره بن طلال بن عبدالعزیز آل سعود” در گفتگوی تلفنی با روزنامه الاخبار لبنان گفت : علت درخواست پناهندگی من به انگلیس به خاطر محدودیتهایی بوده است که خاندان حاکم برایم ایجاد کرده بودند.

وی در این تماس تلفنی از فساد فراگیر در موسسات دولتی و دلایل لغو مجوز اقامت وی در پایتخت انگلیس خبر داد و افزود: تصمیمات بدی که تصمیم گیرندگان در مراکز قدرت سعودی اتخاذ می کنند در تخریب وجهه عربستان و نقش آن تاثیر بسزایی داشته است.

ساره بن طلال دلیل درخواست پناهندگی خود به انگلیس را خالد التویجری رئیس دربار پادشاهی عربستان دانست و گفت: التویجری حساب مالی خاصی برای خود باز کرده است و به گونه ای عمل می کند که دربار نمی داند.

وی افزود: دولت عربستان باید علت تمدید نکردن اقامت مرا توضیح دهد، زیرا همه مدارک قانونی من تکمیل بوده است.من در نامه ای به پادشاه عربستان و ولیعهد برای آنها وخامت اوضاع را توضیح دادم و خواستار رسیدگی به حسابهای ویژه سفارتخانه و دیگر نهادهای دولتی شدم.

ساره بن طلال با اشاره به منفعت طلبی مسئولان عالی رتبه سعودی گفت : برخی شخصیتهای برجسته سعودی پس از درخواستهای که من برای توقف فساد داشتم درصدد تخریب وجهه من بر آمدند.آنها مرا مرتبط با ایران و حزب الله دانستند.

وی افزود: دلیل اتهاماتی که علیه من وجود دارد درخواست من برای مبارزه با فساد واین حق من است.

خبر دیگر اینکه اعضای هیئت موسوم به امر به معروف و نهی از منکر عربستان با ایجاد محدودیت برای یک خانواده عربستانی سبب مرگ مرد خانواده، قطع شدن دست همسر وی و زخمی شدن کودک این خانواده شدند.

خالد الغامدی برادر متوفی ۳۵ ساله گفت: برادر به اتفاق همسرش باردار ۲۸ ساله، و دو کودک ۹ و ۴ ساله خود در یکی از باغات استان بلجرشی مشغول تفریح بودند که به علت صدای بلند موسیقی میان آنها با اعضای هیئت امر به معروف درگیری لفظی پیش می آید.

وی افزود: پس از آن در حالی که خانواده برادرم از باغ خارج می شوند آنها را تحت تعقیب قرار می دهند و سبب تصادف آنها می شوند و در عین حال به آسیب دیدگی آنها توجهی نمی کنند و خانواده برادرم را در محل رها می کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.