تشریح نشست‌های اخیر دولت و مجلس / دولت لایحه بودجه را به موقع ارائه کند

۳۰م دیماه ،

نایب رئیس مجلس بر لزوم ارائه هر چه سریعتر لایحه بودجه سال ۹۲ از سوی دولت به مجلس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) بهارستان را برعهده دارد، در نطق قبل از دستور خود در تشریح نشست‌های مشترک دولت و مجلس که از چندی پیش آغاز شده است، گفت: از ماههای اول سال جاری با توجه به افزایش حجم تحریم‌ها در خصوص مسائل اقتصادی و ضرورت ارتقای همکاری، تعامل و تبادل نظر قوای سه‌گانه به ویژه مجلس و دولت جلسات منظم هفتگی نمایندگان با روسای قوا ، وزرای اقتصادی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای این جلسات افزود: یکی از دستاوردهای این نشست‌ها تشکیل اتاق مبادلات ارزی بود که در راستای حمایت از تولید و حفظ ذخایر ارزی و هدایت به سمت حوزه‌های صنعتی و تولیدی بود.

نایب رئیس مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به دیدگاه رئیس‌جمهور در خصوص فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و بودجه سال ۹۲ روسای قوای مقننه و مجریه به این نتیجه رسیدند که این جلسات با حضور روسای کمیسیون اقتصادی مجلس و وزرای اقتصادی دولت برگزار شود.

وی در ادامه تصریح کرد: عمده مباحث مطرح شده در این جلسات نگاه جامع به مسائل اقتصادی همچون رشد اقتصادی، تورم، اشتغال، توزیع درآمد و…. است تا با توجه به شرایط کنونی سیاست خاصی پیگیری شود.

ابوترابی فرد در ادامه تصریح کرد: طبق این جلسات مقرر شد مسائل اقتصادی به گونه‌ای در دولت مطرح شود که بتوان در روسای تخصصی مجلس از آن‌ها دفاع کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در این نشست‌ها تعامل و هماهنگی قوا طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری ارتقا یابد.

نایب رئیس مجلس در ادامه به موضوع لایحه بودجه سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در خصوص بودجه از تاریخ هشتم مهر ماه سال جاری با تاکید و تصویب هیئت رئیسه مجلس نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال شد که ضمن تاکید بر ارسال به موقع لایحه بودجه به محورهای مهمی نیز اشاره شده بود.

وی افزود: رعایت ماده ۲۱۹ قانون برنامه در خصوص ارائه لایحه سال سوم به صورت عملیاتی ، الزامات مندرج در ماده ۲۳۴ قانون برنامه در خصوص قطع وابستگی هزینه‌ای دولت به درآمدهای حاصل از نفت و گاز ، افزایش حداکثری واریز سهم صندوق توسعه ملی حمایت از تولید به عنوان عامل اساسی در حمایت از رشد و پیشرفت کشور از جمله محورهای بود که در این نامه به آن اشاره شده و کماکان به آن پافشاری می‌کنیم.

ابوترابی‌‌فرد همچنین به نشست ۴ ساعته شب قبل دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: در این نشست به امکان استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی تاکید شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت با رعایت اصول، بودجه را در اسرع وقت به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.