تشکل‌های دانشجویی باید اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مطالبه کنند

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی گفت: تشکل‌های دانشجویی باید اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مطالبه کنند و خواستار سامان دانشگاه در چارچوب سند مرجع اسلامی شدن آن شوند.

“‌صابر اکبری‌جدی‌” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی با آغاز سال تحصیلی جدید آیین‌نامه اسلامی شدن دانشگاه‌ها را با تغییرات و اصلاحات جزئی مصوب کرده و باید ابلاغ شود، گفت: اولین جلسه این شورا عصر سه‌شنبه به ریاست دکتر روحانی برگزار شد که باید طی جلسات آتی برای تبیین آیین‌نامه جدید اسلامی شدن دانشگاه‌ها اقداماتی صورت پذیرد.
 
عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در آیین‌نامه جدید برای هر نهاد چارچوبی مشخص شده که باید هر نهاد در این چارچوب به وظایف خود عمل کنند.
 
اکبری‌جدی دربارهٔ بندهای آیین‌نامه جدید عنوان کرد: در این آیین‌نامه دربارهٔ عملکرد بخش‌های مختلف دانشگاه شرح وظایفی تعیین شده که از جمله آن می‌توان به فضاسازی دانشگاه‌ها، رویکردهای اساتید، فعالیت‌های مدیریت آموزشی، حضور دانشجویان و…. اشاره کرد.
 
وی در ادامه اضافه کرد: در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها سیاست‌ها و راهکارهای ابتدایی با توجه به سند مرجع اسلامی مصوب شده که در صورت ابلاغ می‌تواند روشن‌کننده خیلی مسائل باشد.
 
عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی دربارهٔ نقش تشکل‌های اسلامی در تببین اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد: تشکل‌های دانشجویی باید اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مطالبه کنند و خواستار سامان دانشگاه در چارچوب سند مرجع اسلامی شدن آن برآیند.
 
اکبری‌جدی در ادامه اضافه کرد: در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکسری فعالیت‌ها برای تشکل‌های دانشجویی پیش‌بینی شده که اگر آن‌ها در این چارچوب حرکت کنند کمک شایانی در جهت اسلامی شدن دانشگاه‌ها خواهند داشت.
 
وی برای دستیابی به اهداف اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابراز کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید در فضای عمومی مطرح و شناخته شود تا با روشنگری اهداف سند مرجع اسلامی مورد پیگیری قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر سند مرجع ابلاغ و رونمایی شود و دانشجویان در جزئیات قرار گرفته و در راستای اجرایی شدن آن قدم بردارند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.