تشکیل دبیرخانه راهبردی برای اولین بار/ شناسایی ۲۵۰۰ کودک در معرض آسیب

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران از تشکیل دبیرخانه‌‌ی راهبردی برای اولین بار به منظور اجرای سازماندهی‌تر ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک خبر داد و گفت: برنامه‌هایی در خصوص کودکان آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب اجرا خواهد شد.

“جهانگیری” در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در تشریح این خبر با اشاره به نامگذاری ۸ اکتبر به عنوان روز جهانی کودک و اختصاص یک هفته در کشور تحت عنوان هفته‌ی‌ملی کودک اظهار داشت: با توجه به رویکرد شهرداری تهران در سال‌های اخیر و توجه ویژه به کودکان در جهت ارائه‌ی خدمات ویژه برنامه‌هایی به این مناسبت از سوی سازمان رفاه شهرداری تهران اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: این سازمان همزمان با این ایام برنامه‌هایی را در خصوص کودکان آسیب دیده و یا در معرض آسیب برگزار خواهد نمود که به جهت اجرای سازماندهی‌تر این برنامه امسال برای اولین بار دبیرخانه‌ای راهبردی تشکیل شده است.
معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران، هدف از تشکیل این دبیرخانه راهبردی را برنامه‌ریزی در جهت اجرای بهتر و متمرکز ویژه برنامه‌های این ایام در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران عنوان کرد و افزود: محوریت بسیاری از این برنامه‌ها نظیر برپایی تورهای تهران‌گردی، در خصوص کودکان آسیب دیده و یا در معرض آسیب است که البته همه‌ی کودکان از تمامی اقشار جامعه و خانواده‌های آنان نیز قادر به شرکت در این برنامه خواهند بود.
“جهانگیری” با یادآوری کودکان آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب به عنوان جامعه هدف تأکید کرد: شناسایی و تشکیل پرونده این اشخاص از طریق NGO‌های همکار صورت پذیرفته و هم‌اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کودک شناسایی شده‌اند که البته در صورت الحاق کودکان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، … این میزان بیشتر خواهد شد.
 
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ عرضه محصولات ویژه کودکان نظیر فیلم، کتاب، نشریه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه والدین با محوریت آموزش مسایل فرزندپروری، مراقبت از فرزند در معرض آسیب، اجرای تئاتر و موسیقی و… از برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت این هفته است، ضمن اینکه جشن‌هایی نیز در برخی نقاط شهر تهران به این منظور برگزار خواهد شد.
معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران تصریح کرد: معرفی کودکان برتر و نخبه در زمینه‌های هنری، آموزشی، ورزشی و … در جهت ترغیب سایر کودکان به این امور از دیگر فعالیت‌های این ایام خواهد بود که شناسایی این اشخاص از سوی سرای محلات، آموزش و پرورش مناطق، بهزیستی، تشکل‌های مردم‌نهاد(NGO) و سازمان‌های غیر دولتی در حوزه کودکان صورت گرفته است.
“جهانگیری” با اشاره به اجرای یک روزه این برنامه‌ها در سنوات قبل و اجرای یک هفته آن در امسال گفت: تشکیل دبیرخانه راهبردری و اجرای ویژه برنامه‌هایی با محوریت و توجه خاص به کودکان آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب، ارتقاء کمی و کیفی، اجرای سازماندهی شده‌تر و نیز توزیع برنامه‌ها در مناطق شهر تهران از تفاوت‌های برنامه‌های این دوره نسبت به سال قبل است، ضمن اینکه امروز عناوین برنامه‌های مناطق به مناسبت ایام مختلف این هفته اعلام خواهد شد.
وی در پایان با بیان آغاز فعالیت کانون‌های امید زندگی ویژه کودکان ۱۸-۶ سال خاطر نشان کرد: این کانون‌ها در سطح محلات شهر تهران ایجاد شده که از این هفته و همزمان با هفته‌ی ملی کودک به طور رسمی نسبت به عضوگیری از کودکان علاقه‌مند اقدام خواهند نمود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.