تشکیل ستاد حمایت از گردشگران خارجی

ستاد هماهنگی با گردشگران خارجی با هدف تسهیل ورود گردشگران به کشور و حمایت از آنان در قالب‌های مختلف تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید حسن موسوی معاون رئیس جمهور در نشت معاونان ستاد سفرهای کشور با بیان این مطلب گفت:‌ گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند در حقیقت گردشگرانی سالم و فرهنگی هستند که در قالب گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و … به ایران سفر می‌کنند.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با بیان این که هدف سفر گردشگران خارجی به ایران بازدید از جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری کشورمان است خاطر نشان کرد: با هدف حمایت از گردشگران خارجی هفته آینده ستاد حمایت از گردشگران خارجی تشکیل خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور با بیان این که گردشگری ایران دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است ادامه داد: برنامه‌ریزی برای جذب هفت و نیم میلیون گردشگر خارجی در سال جاری ، برای دستیابی به جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تا پایان سال ۱۴۰۴ است که بر اساس اسناد پیوستی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام، باید تا سال ۱۴۰۴ موفق به جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور شویم.
موسوی ادامه داد: توسعه گردشگری یعنی توسعه عدالت و رشد اقتصاد و امنیت در کشور بنابراین همه باید کمک کنیم که گردشگری ایران رونق گیرد.
وی با بیان این که توسعه گردشگری علاوه بر این که درآمدزایی و اشتغال پایدار برای کشور را به دنبال دارد خاطر نشان کرد: گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند بعد از بازگشت به کشور خودشان به عنوان سفیران و مبلغان فرهنگی به تبلیغ فرهنگ و داشته‌های بی‌بدیل ایران اسلامی خواهند پرداخت.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با بیان این که ستاد مرکزی سفرهای کشور با انگیزه و به صورت شبانه‌روزی برای توسعه گردشگری کشور تلاش می‌کنند یادآور شد: با توجه به این که امسال فصل تابستان با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، با این حال پیش‌بینی من این است که با کاهش سفر در این ماه مبارک رو به رو نخواهیم بود.
وی همچنین با تاکید بر جایگزینی گردشگری به جای نفت یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی موضوع جایگزینی گردشگری به جای نفت با قدرت بیشتری پیگیری شد با این حال این موضوع در دولت نهم و دهم به اوج خود رسید و امیدوارم به زودی شاهد جایگزینی کامل گردشگری به جای صادرات نفت باشیم.
موسوی خاطر نشان کرد: گردشگری تنها متعلق به سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری نیست بلکه این سازمان تنها وظیفه برنامه‌ریزی و خدمتگذاری به گردشگران را به عهده دارد و گردشگری در حقیقت درخدمات تمامی دستگاه‌های مرتبط تبلور دارد.
رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هماهنگی مناسب بین معاونین و اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور یادآور شد: با توجه به عزم و اراده موجود در بین معاونین و اعضای این ستاد ، به توسعه و تقویت گردشگری در کشور امیدوار هستم.
وی همچنین با اشاره به افتتاح شبکه تلویزیونی گردشگری در عید فطر امسال خاطر نشان کرد: افتتاح این شبکه نیز کمک بزرگی به توسعه و تقویت گردشگری در کشور خواهد کرد.
معاون رئیس‌جمهور در این نشست که همزمان با نشست مدیران ستادی و استانی سازمان هواشناسی کشور برگزار شده بود با اشاره به عضویت سازمان هواشناسی در ستاد مرکزی سفرهای کشور خاطر نشان کرد: عضویت این سازمان در ستاد مرکز سفرهای کشور می‌تواند به دستیابی مسافران و گردشگران به اطلاعات آب و هوایی در نقطه نقطه کشور کمک کند.
وی با اشاره به این که پیش از این عدم عضویت سازمان هواشناسی در ستاد مرکزی سفرهای کشور مشهود بود یادآور شد: خوشبختانه این خلاء امروز با عضویت این سازمان جبران شد و از این پس رئیس سازمان هواشناسی به عنوان معاون هواشناسی ستاد مرکزی سفرهای کشور فعالیت خواهد کرد.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت جوی برخی از استان‌های کشور در نوروز امسال ادامه داد: در هنگام سفرهای نوروزی در عید نوروز سال ۹۱ شاهد اطلاع‌رسانی بسیار مناسب و تاثیرگذار سازمان هواشناسی کشور به گردشگران و مسافران در خصوص وضعیت جوی استان‌های مختلف بودیم.
وی افزود: این اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی در نوروز امسال به توسعه متوازن سفر و کاهش حوادث کمک کرد.
موسوی یادآور شد: با توجه به نقش مهم اطلاعات آب و هوایی در تعیین مقصدها و مسیرهای سفر؛ بخش عمده‌‌ای از تبلیغات و اطلاع‌رسانی در شبکه گردشگری به سازمان هواشناسی اختصاص خواهد یافت.
گفتنی است پیش از صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری تعدادی از معاونین و اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود و همچنین ارائه گزارش و عملکرد پرداختند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.