تشکیل فراکسیون فرش دستباف در مجلس

رئیس مرکز ملی فرش ایران از تشکیل فراکسیون فرش دستباف در مجلس و راه اندازی مرکز سفارشات فرش ایران در قالب سیستم سفارش پذیری متمرکز در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، محمد باقر آقا‌علیخانی افزود: قرارداد راه اندازی سیستم سفارش پذیری این مرکز منعقد شده است و بزودی با ۵۲ ورودی در کشور سفارش دریافت می شود.
وی گفت: باید خلاء حوزه تجاری در فرش دستباف ایران پر شود و تقویت رویکرد علمی به مقوله فرش بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: باید به مرور حوزه های مختلف فرش از حالت سنتی خارج و ضمن حفظ اصالت فرش به بحث تجارت آن توجه ویژه شود.
آقاعلیخانی گفت: باید این محصول را که زمانی اصلی ترین و نخستین کالای صادراتی کشور بود و امروز در رده سیزدهم صادرات کشور قرار گرفته است به جایگاه اصلی آن برگردانیم.
وی با بیان اینکه فرش از کالاهایی است که ۸۰ تا ۸۵ درصد ارزش افزوده دارد و ارزش واقعی هیچ محصولی به اندازه این محصول نیست افزود: اشتغال ایجاد شده از محل آن نیز با کمترین سرمایه گذاری حاصل می شود.
وی توجه به بحث علمی در تولید، بازاریابی، رنگرزی و مرمت فرش را از نکات مهم در این صنعت دانست و گفت: تئوری‌های جدید در بازاریابی و تولید فرش نیز باید به زودی ارائه شود.
رییس مرکز ملی فرش ایران ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی مدرن فرشبافی را در مرکز هر استان از جمله اقدامات این مرکز برای توسعه فرش دستباف عنوان کرد و افزود: توسعه بیمه قالیبافان در محدوده اعتبارات و بهره برداری از طرح جامع آماری در شهریور امسال، از دیگر برنامه های مرکز ملی فرش ایران است.
وی با اشاره به تجار و تولید کنندگان و با تاکید بر حقوق بافنده ها، خواهان افزایش سهم بافنده ها از سود فرش شد.
آقا علیخانی در پایان از افزایش ۳ تا ۴ برابری اعزام هیات های تجاری و حمایت از نمایشگاه های جهانی خبر داد و افزود: ما خواهان حمایت از ورود فرش دستباف به طراحی فضای داخل منازل هستیم./س


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ملیحه کریمی صوری:

    کارشناس دادگستری در دو شهرستان آذربایجان غربی .مربی قالی بافی .عضو انجمن علمی فرش ایران شماره تماس ۰۹۱۴۵۶۰۶۸۶۶

  2. ملیحه کریمی صوری:

    سلام کارشناس فرش هستم نظر من خیلی خوشحا لم باتشکیل فراکسیون فرش دستباف درمجلس .مشکلات دراین فراکسیون گفته وحل میشود وصدای بافنده شنیده میشود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.